כמה מקרים

התופעה החדשה: הברחת עלי גת לאירופה

כמה צעירים ישראלים נעצרו בדנמרק לאחר שבמזוודותיהם נמצאו כמויות גדולות של צמח הגת שאסור בשימוש במדינה. משרד החוץ מזהיר מפני עבודות בלדרות מסוכנות (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
עלי גת (צילום: שאטרסטוק)

תופעה חדשה? על פי הדיווח ב-ynet בשבועות האחרונים נעצרו כמה צעירים ישראלים בנמל התעופה הבינלאומי בקופנהגן, בירת דנמרק שניסו להבריח במזוודות שלהם כמות מסחרית של עשבי גת במשקל של 92 קילוגרם. הגת נחשב לחומר אסור לשימוש באירופה וככל הנראה יש גורמים עבריינים שמרוויחים כסף מהברחתו.

על פי הדיווח, שלושה הצעירים, בשנות ה-20 לחייהם, הגיעו לדנמרק בטיסות נפרדות, ונעצרו בהפרש של כמה ימים. לפי גורמים המעורים בנושא, מדובר בתופעה שהולכת ומתרחבת.

על פי הדיווחים, הצעירים עושים זאת תמורת 2000 שקל לטיסה וחלקם אף הצליחו להבריח כמה מזוודות כאלה לאירופה.

בישראל מגדלים גת בעיקר באזור ראש העין והגת הישראלי נחשב למשובח למדי. באירופה מדינות רבות אסרו בשנים האחרונות את השימוש בגת וכמובן את הכנסתו למדינה.

גורמים במשרד החוץ אמרו ל-ynet, כי "מישהו עושה כסף על הצעירים האלה. מהדיווחים ניכר כי נעשה כאן ניצול של תמימותם וחולשתם של הישראלים. אנחנו יודעים על ישראלים שנשלחו לכל רחבי אירופה עם גת, וצריך להזהיר אותם שלא להתפתות למשימות הבלדרות".

סימה דובדבני, מנהלת מחלקת ישראלים בחו"ל באגף לעניינים קונסולריים במשרד החוץ, אמרה, כי "המשרד מבקש להדגיש שמדובר בעבירה על החוק והעוברים עליו מסתכנים בעונשי מאסר ובקנסות גבוהים בהתאם לחוקי המקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר