האם הוחזרה למעצר

"חתונת השאלים": הכלה בת ה-13 שוחררה

בית המשפט שחרר לפני כניסת השבת את הכלה בת ה-13, מ'כת השאלים', שנעצרה בפשיטת המשטרה בחתונתה; אמה שוחררה תחילה, אך הוחזרה למעצר בעקבות ערר שהגישה המשטרה (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אם ה"כלה" בבית המשפט, מעט לפני כניסת השבת (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

זמן קצר לפני כניסת השבת, שחרר בית משפט השלום בירושלים את הכלה-הילדה בת ה-13, שנעצרה בפשיטת המשטרה בחתונתה, שאורגנה על ידי 'נשות השאלים' יום קודם לכן.

שתי עצורות נוספות שוחררו כבר בתחנת המשטרה, אך אם אם הכלה - שהיתה חשודה בפרשת ההזנחה והחטיפה המתנהלת כבר שלושה חודשים - ששוחררה תחילה בידי בית המשפט, הושבה לתא המעצר למשך כל השבת, בעקבות ערר שהגישה המשטרה נגד ההחלטה לשחררה.

ל"כיכר השבת" נודע, כי עורכת הדין יפעת יפה, שייצגה את אם הכלה, טענה בפני בית המשפט כי היא איננה מסוכנת, וכי אף אין חשש לשיבוש הליכי חקירה שכן ילדיה אינם בחזקתה, מה גם שקיים צו לפיו הילדים במשמורת אומנה זמנית.

בגין כך, "עילת המעצר מוקהית באופן ממשי, וגם פעולות החקירה הנדרשות המעוררות חשש לשיבוש ברמה זו או אחרת אינן ברמה כה גבוהה המחייבת מעצר ממש", טענה העו"ד.

אלא שנציג המשטרה בדיון ביקש - וקיבל - מבית המשפט עיכוב ביצוע עד ליום ראשון בשעה 12:00, אז יחל דיון אודות המשך מעצרה, בבית המשפט המחוזי בירושלים.

עו"ד יפעת יפה, המייצגת את אם הכלה, הגיבה ל'כיכר השבת' על ההתפחות המשפטי בפרשה, ואמרה: "אני מברכת את בית המשפט וכבוד השופט איתן כהן, על שהקשיב בקשב רב לטענותיי, והשכיל להבין כי מעצר לא מגיע על מנת להעניש אלא על מנת לתת למשטרת ישראל את המרחב לפעולה"

"במקרה הזה בית המשפט הבין היטב, שבמקום שבו אין מסוכנות, אין צורך להותיר אדם מאחורי סורג ובריח. צר לי שמשטרת ישראל בחרה לבקש עיכוב ביצוע ולהותירה במעצר משך השבת. אני תקווה כי אף בית המשפט המחוזי הנכבד יחליט כי אין תכלית ממשית להישארותה של מרשתי בבית המעצר".

כזכור, שוטרי משטרת ישראל מנעו ביום חמישי בלילה חתונה שהתנהלה בחשאי במאה שערים בין שני קטינים ממשפחות 'נשות השאלים', ולאחר זיהוי הכלה-הקטינה בת ה-13 במשטרה, עלה החשד כי מדובר בקטינה שדווחה כנעדרת לפני כחודשיים על ידי אביה, לאחר שאמה החליטה להסתיר אותה.

לאירוע קדם מידע מודיעיני שהתקבל במשטרה על חתונה חשאית המתנהלת על גג בנין ברחוב שומרי אמונים, ביתו של החתן. השוטרים הצליחו להגיע כמה דקות לפני תחילת החופה, ועכבו ארבע מהנוכחות, בהן הכלה, אמה ושתי נשים נוספות.

הבנין שעל גגו נערכת חתונת הקטינים

כמה שעות לפני המעצר דווח כזכור ב"כיכר השבת", כי הבנות הללו מועברות מדי כמה ימים ממשפחה למשפחה, כשמקורביהן טענו שאין כל סיכוי כי המשטרה תצליח להניח עליהן את ידה.

הפרשה המורכבת החלה ב-03.09, אז פרסמה המשטרה כי הנשים האלו נעצרו בחשד שהזניחו את בנותיהן הקטינות, כפו עליהן להתחתן ואף חטפו למקום מחבוא שתי ילדות אחרות.

מאז, הספיקו הנשים להשתחרר למעצר בית בתנאים מגבילים, כשהמשטרה ממשיכה בניסיונות למצוא את הבנות החטופות, באמצעות מודיעין וחיפושים.

אחת מ'נשות השאלים', שהיתה מעורבת בפרשה הרגישה, אמרה בשיחה ל'כיכר השבת', כאמור כמה שעות לפני הפשיטה המשטרתית על החתונה: "אני מאמינה שכבר חיתנו אותן. מחתנים אצלנו את הבנות בלי 'רבנות' וגם בלי 'העדה'. יש אברך צעיר שמחתן אותו 'צ'יק-צ'ק'. אנחנו עושים הכל בלי אולם ובלי שום רעש. המשטרה בשום אופן לא תמצא אותן".

"את כל זה אנשינו עושים, בשביל שהבנות לא יגדלו בבתים של עסקנים - מאלו שפוצצו את הסיפור למשטרה במטרה לקחת את הילדות", טענה האישה המעורה בנעשה בקבוצת נשים אלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר