דרמה בבית שמש

רבני 'דגל התורה': "חילול השם להיכנס לקואליציה"

לאחר ישיבה אל תוך הלילה הכריעו רבני 'דגל התורה' בעיר בית שמש כי אסור לנציגי המפלגה להיכנס לקואליציה של ראש העיר עליזה בלוך וכתבו כי זהו "חילול השם". המכתב (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ראש העיר עליזה בלוך (צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)

דרמה לילית בבית שמש: בישיבה שנערכה אל תוך הלילה בין רבני 'דגל התורה' בעיר לבין נציגי המפלגה הוחלט בשלב זה שלא להיכנס לקואליציה של ראש העיר עליזה בלוך. באם לא יהיו שינויים במשא ומתן, הרי שחברי 'דגל התורה' יישארו באופוזיציה.

לאחר שהובהר בפגישה כי לנציגי 'דגל התורה' לא יהיו סמכויות בכל הקשור לנושאי דת ולחינוך חרדי, כתבו הרבנים מכתב קצר, ובו החלטה ברורה נגד כניסה לקואליציה.

"באשר עומדת עכשיו השאלה לעניין הכניסה לקואליציה, מאחר ובשלב זה כעת כמה עניינים של דת הנוגעים לציפור נפשינו, אינם מסודרים, ועל כן בשלב זה הוא חילול השם ואסור להיכנס לקואליציה כזו".

הרבנים החתומים: הרב מרדכי גודלשטיין, הרב שלמה זלמן פרלשטיין, הרב משה דינקל, הרב אלימלך קורנפלד והרב אלעזר מאירוביץ.

מכתב רבני 'דגל התורה'

לאחר פרסום ההודעה, אומר בכיר ב'דגל התורה' ל'כיכר השבת', כי על פי המסתמן כעת, הסיעה בדרכה לאופוזיציה. "הפשיטו אותנו מכל הסמכויות החשובות לנו בנושאי דת. אין סיבה להיכנס לקואליציה ולהיות רגל שלישית בהכל", הוא מסביר.

ל"כיכר השבת" נודע, כי בתוך המפלגה הליטאית ישנם חילוקי דעות אם להיכנס לקואליציה של בלוך, זאת כאמור על רקע נטילת מרבית הסמכויות שהיו בידיהם בקדנציה הקודמת. חלק קטן מהחברים מעוניין להיכנס בכל מחיר לקואליציה, תמורת סגנות בשכר, אך לעומת זאת מרבית החברים סבורים כי כניסה לקואליציה של בלוך תהיה "התבזות".

בכירים במפלגה טוענים, כי לאחר שהבית היהודי קיבל את הסמכויות בענייני מקוואות וקבורה, לא נוכל להיכנס לקואליציה-– "כך דעתם של מרבית רבני העיר", אומר גורם בכיר ב'דגל'.

ההצעות שנותרו לדגל התורה, המונה ארבעה נציגים, הן מועטות. לדברי בכיר בסיעה המקומית: "מלבד סגנות ותיק שפ"ע, אין עוד תיקים או סמכויות משמעותיות בהצעה של עליזה בלוך. את הדברים שחשובים עבורנו נתנו לאגודת ישראל ולבית היהודי, ולכן במצב הנוכחי אין סיכוי שניכנס לקואליציה רק עבור ג'וב לאחד החברים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר