הריסת בית הכנסת

'הפלג' נערכים להפגנות מחאה בבני ברק

גבאי בית הכנסת של 'הפלג הירושלמי' בקריית הרצוג בבני ברק טוענים כי אנשי העירייה החלו בהריסת בית הכנסת. 'הפלג' מאיים כי אלפים ימנעו בגופם את הריסת ביה"כ (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
בית הכנסת 'דרכי שמואל' (צילום: דובי קורן)

גבאי בית הכנסת של 'הפלג הירושלמי' בקריית הרצוג בבני ברק טוענים הבוקר (ראשון) כי אנשי העירייה החלו בהריסת בית הכנסת. בתגובה, 'הפלג' מאיים כי אלפים מוכנים להתייצב על מנת למנוע בגופם את ניסיון הריסת בית כנסת.

לפני כשבועיים פורסם ב'כיכר השבת' לראשונה על כוונת עיריית בני ברק להרוס את בית הכנסת 'דרכי שמואל' בשכונת קרית הרצוג שנבנה על שטח ירוק ללא אישורים מתאימים, אך לטענת גבאי בית הכנסת באישור ראש העיר הקודם חנוך זייברט.

ב'פלג הירושלמי' הספיקו כבר להכניס ספר תורה לבית הכנסת, חודש וחצי אחרי שנבנה. הבוקר, כאמור, טוענים הגבאים כי אנשי העירייה החלו לפרק את מדרגות עזרת הנשים של בית הכנסת כאשר המשטרה מאבטחת את המקום, לטענתם כאשר החלו להתאסף במקום מתפללים, הכוחות עזבו את האזור.

בקווי הפעולה של 'הפלג הירושלמי' החריפו את המסרים והודיעו על "היערכות נרחבת לקראת מערכה אדירה חובקת עולם כנגד עיריית בני ברק המתכננים בצעד מחפיר שטרם ראה העולם היהודי, להרוס את בית הכנסת הענק והמפואר 'דרכי שמואל' בקרית הרצוג בבני ברק. כמו שאמר מר גפני: תתנכלו לעץ".

לטענתם: "בימים האחרונים החלה המשטרה בהערכות בשטח וכן העיריה החלה פועלת בשטח על מנת להקל את הפשע הבלתי נתפס שיזעזעז את העולם ת"ק פרסה על ת"ק פרסה, בהריסת מקדש מעט. לפי הנראה עתה, כבר בימים הקרובים מתכננים בעיריה להרוס את בית הכנסת".

לצורך המאבק שצפוי לכלול גם הפגנות, הוקם קו מיוחד אליו הפעילים של הפלג נקראים לצלצל, כאשר מזהים ניסיון לפנות את בית הכנסת. "מתוכננות להיערך מחאות חסרות תקדים כנגד אלו שידם בפשע הגדול, ופרטים יבואו בהמשך", נאמר שם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר