מאות עצורים

מהומות ענק בפריז בשל עלייה במיסי הדלק

אלפי מפגינים התפרעו בסוף השבוע האחרון במרכז העיר פריז כשהם מציתים רכבים וגורמים נזק לחנויות ולמבנים היסטוריים. מעל 300 מפגינים נעצרו ולמעלה מ-110 נפצעו (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
פריז בוערת (צילום: @Laurapas_ טוויטר)

פריז שוב בוערת בהפגנות ענק. אלפי מפגינים התפרעו בסוף השבוע במרכז בירת צרפת, התעמתו עם כוחות המשטרה כשהם חמושים במוטות ברזל, גרזנים ואבנים, והציתו רכבים ומבנים. המפגינים השחיתו גם חנויות בשדרת השאנז אליזה ופגעו בסמלי היסטוריה עתיקים של העיר. השוטרים הגיבו לאלימות של המפגינים בירי גז מדמיע והשתמשו בזרנוקי מים. המשטרה דיווחה על קרוב ל-300 עצורים ו-110 פצועים בהפגנות (20 מהם שוטרים). המפגינים גם הציתו ניידת משטרה וגנבו רובה מאחת הניידות.

המתפרעים שמפגינים זו השבת השלישית ברציפות מסבירים, כי הרקע למחאה: העלייה במחירי הדלק והמיסים שמקשים על יוקר המחיה במדינה. בחודש הבא צפויה העלאה נוספת במסים ואנשי ה"אפודים הצהובים" כפי שמכנים את עצמם המפגינים מתכוונים לנסות למנוע אותה.

המשטרה הצרפתית טוענת שכמה מאות פעילים קיצוניים, מימין ומשמאל, הם אלו ששלהבו את המפגינים ועוררו את האלימות המתפרצת. במהומות השחיתו המפגינים גם חנויות – כולל חנות "אפל סטור" חדשה – וריססו כתובות על סניפי בנקים. האות A, סמל האנרכיזם, רוססה על אחד הסניפים.

הנשיא עמנואל מקרון, שנמצא כעת בביקור בארגנטינה בפסגת ה-G20, אמר אמש שאין שום דבר שמצדיק את האלימות. "אני תמיד מקשיב לאופוזיציה, אבל לעולם לא אקבל אלימות", אמר הנשיא הצרפתי. זו המחאה הגדולה ביותר שאיתה מתמודד מקרון מאז כניסתו לארמון האליזה. אתמול קראו חלק מהמפגינים לנשיא להתפטר. אחוז התמיכה במקרון בצרפת עומד על 20 אחוז בלבד.

בנוסף למחאה האלימה בבירה הצרפתית היו עוד הפגנות ברחבי צרפת, נגד יוקר המחיה המאמיר במדינה. מדובר במהומות הקשות בפריז מאז 2005 לפחות. אז היו עימותים בעיקר בפרברי העיר, בעקבות מתיחות גדולה בין המשטרה לצעירים בשכונות עוני. המהומות ההן הסתיימו במותם של שני צעירים. הפעם הגיעו המהומות למרכז העיר עצמה והן משמעותיות יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר