סערה בישיבה

בחורים שלבשו פתיל תכלת בציצית - הושעו

סערה בישיבת "תפארת התלמוד", לאחר שמספר בחורים שהחלו ללבוש ציצית עם פתיל תכלת - הושעו. ראשי הישיבה טענו כי יש בעולם הישיבות מסורת איך נוהגים (חרדים, בארץ)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט - פלאש 90)

סערה בישיבת 'תפארת התלמוד' בראשות הגאון רבי ברכיהו שינקר, לאחר שמספר בחורים החליטו ללבוש ציצית עם פתילי תכלת והושעו מהישיבה.

מדובר בכמה בחורים, מטובי הישיבה, שהחלו ללמוד הלכות ציצית וקיבלו החלטה לעבור לפתילים תכלת וחלק מהבחורים אף החלו בלבישת הציצית עם פתילי התכלת.

ראשי הישיבה לא ראו את הדבר בעין טובה, בטענה כי יש בעולם הישיבות מסורת כיצד נוהגים ומתלבשים, וכמה בחורים הושעו לכמה ימים מהישיבה בשל כך.

משגיח הישיבה הרב שלמה פלאי אמר לנו כי ראשי הישיבה מתנגדים בהחלט ללבישת ציציות אלו.

בדורות האחרונים, כידוע, נעשו ניסיונות לחידוש מצוות התכלת והועלו כמה אפשרויות לזיהוי החילזון על פי תיאורים שונים המצויים בדברי חז"ל והראשונים, ובחינתם בין השאר בעזרת כלים מדעיים. יש שראו בחידוש התכלת אחד מסימני הגאולה.

השיטות המרכזיות הן של רבי גרשון חנוך הניך ליינר, האדמו"ר מראדזין, שתומכים בחידוש לבישת הציציות. האדמו"ר זיהה את החילזון ממנו הופק התכלת עם דיונון הרוקחים.

כיום, קיימות קבוצות הולכות וגדלות של שומרי מצוות המטילים פתיל תכלת בציציותיהם, רובם מצבע המופק מארגמון קהה קוצים ומיעוטם ההולכים בשיטת ראדזין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר