צפו בתיעוד

הנשיא הדליק נר ראשון עם החיילים החרדים

ברקע חקיקת חוק הגיוס החדש, נשיא המדינה ראובן ריבלין בחר להזמין לבית הנשיא תא החיילים החרדים, להדליק נר ראשון של חנוכה: "אתם לא פורצי גדר אלא פורצי דרך" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: מארק ניימ)

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הדליק הערב (ראשון) נר ראשון של חנוכה עם לוחמי צה"ל מהפלוגות החרדיות של צה"ל - תומר שבגבעתי, פלוגת ח"ץ שבצנחנים ולוחמי נצח יהודה שבחטיבת כפיר.

יצוין כי בצה"ל משרתים כ-7,400 חרדים, חיילים, קצינים ואנשי קבע; כמו כן בעשור האחרון חל גידול של פי 10.5 במספר המתגייסים החרדים. במהלך האירוע שיתפו כמה מן החיילים בסיפורם האישי.

נשיא המדינה אמר לחיילים: "אני רואה אתכם, ורואה חשמונאים בני זמננו- חיילים, לוחמים, צדיקים, עוסקי תורתך. זה ממש 'על הניסים'. אני גם מתרשם מאד מהגיוון הפנימי כאן, חסידים, ליטאים ובני עדות המזרח. אתם מייצגים יפה את כל הקבוצות במגזר החרדי."

הנשיא הוסיף: "ברצוני להביע הערכה עמוקה על תרומתכם לביטחון מדינת ישראל. התרומה שלכם היא בכל המישורים. אתם גשר מקרב ומאחד. לא פורצי גדר אלא פורצי דרך".

בתום דבריו אמר ריבלין ללוחמים: "אתם מהווים השראה ומוכיחים לכולנו שניתן למצוא איזון, בין שמירה על המדינה לשמירה על ציפור הנפש, כל אחד על ערכיו ועל דרך חייו. אני זוכר שבשירותי הצבאי שירתו איתי כמה חיילים חרדים. לא שינינו את אורחות חיינו, ולא ניסינו לשנות את אורחות חייהם של חברינו. היינו כולנו אחים לנשק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר