על רקע חוק הגיוס

ועד הישיבות בקריאה: מעולם לא היו ימים אלו יומא דפגרא

ועד הישיבות בחיזוק דבריהם של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין קוראים לבחורי הישיבה להתחזק בלימודים בימי חג החנוכה ולא להתרשל בלימוד התורה (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: ארכיון, באדיבות המצלם)

שעות לאחר החלטת בג"ץ להיענות לבקשת המדינה ולהקציב עוד חודש וחצי לחקיקת חוק הגיוס, ועד הישיבות, הגוף הרשמי הממונה על הסדרת מעמדם של תלמידי הישיבות יוצא בקריאה לתלמידי הישיבות – גם אלו היוצאים לחופשת בין הזמנים, לא להתרשל בלימוד התורה.

זאת לצד תוספת וקריאה מיוחדת של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי וראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין.

וכך כותבים: "הננו בקריאה למזורזין בדבר חיזוקה של תורה הנדרש בתמידות, ועל של עתה באנו לעודד על ימי החנוכה הבעל"ט הצריכים לזירוז, וח"ו מלהתרשל בהם, אשר הזמן בהם גרמא להתגבר בעסק התורה ותחת זממן של זדים להשכיחם תורתם, התגבר כוחם של עוסקי התורה ונמסרו בידם".

"ומה טוב בישיבות הקדושות שתקנו וקבעו גדרים בזה ראשי הישיבות שליט"א כשבכך ממשיכם התלמידים ברציפות העליה מה שהשיגו, ומעולם לא היו ימים אלו יומא דפגרא".

המכתב

לסיום כותבים הרבנים: "ובעת הזו בה זקוקים אנו לזכויות על מבצרי התורה הישיבות הקדושות ותלמידהון בוודאי זכות התורה תעמוד לעוסקיה. וכימים ההם נזכה בזמן הזה לישועה".

מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שחתם על המכתב הוסיף בכתב ידו: "גם אני מצטרף לחזק הלומדים והוא מעין ההוא דירושלמי סוף ברכות: אם ראית את הבריות שנתייאשו ידיהן מן התורה עמוד והתחזק בה ואתה מקבל שכר כולם".

ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין כתב: "דבר פשוט הוא שאין היתר לבטל תורה בימי החנוכה. וזכות גדולה היא לכל אלו המתחזקים ביותר בימים אלו לעסוק הרבה בתורה".

מוקדם יותר היום (ראשון) שופטי בג"צ נענו, חלקית, לבקשת הממשלה והחליטו לאפשר עוד חודש וחצי עד לחקיקת חוק הגיוס החדש. המשמעות: החרדים יצטרכו להגיע להבנות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו עד לאמצע החודש הבא, ולא - מדינת ישראל צפויה ללכת לבחירות בחודש מאי הקרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר