אחרי איומי 'דגל'

אגו"י נכנעת? ביקשה לדחות את ההצבעה למינוי נציגיה לסגני בלוך

העימות הפנימי בבית שמש: בעקבות המהלך של דגל התורה, שהפכה לרוב בסיעה עם הישארותו של אבוטבול וצירופו אליה, ביקשו נציגי אגודת ישראל לדחות את ההצבעה על קידומם בקואליציה (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הרמת ה'לחים' של בלוך עם נציגי אגו"י, עם חתימת ההסכם ביניהם שלשום (צילום: דוברות עיריית בית שמש)

סיעת אגודת ישראל בבית שמש ביקשה הערב (שני) מראש העיר החדשה עליזה בלוך, שלא להעלות עדיין להצבעה את ההצעה למינוי סגן ראש עיר מטעם הסיעה החסידית.

בקשה זו שוגרה לבלוך, בעקבות ה'סנדול' שערכו מוקדם יותר ה"שותפים" מדגל התורה, שהצליחו להותיר את שלושת נציגי אגודה במיעוט מולם, להחליט בדעת רוב כי אין להצביע בעד מינויי 'אגודה' שחברו לקואליציית בלוך ולאיים עליהם משפטית אם לא יסורו להחלטת הרוב הזאת.

כזכור, ראש עיריית בית שמש לשעבר משה אבוטבול, שהוצב בראש רשימת יהדות התורה המאוחדת בליל הגשת הרשימות לבחירות בעיר, החליט - לטענתו בהוראת מרן הגר"ח קנייבסקי - שלא לפרוש מהמועצה כפי שתכנן לטובת נציג נוסף ל'אגודה'.

בעקבות כך, ארבעת נציגי 'דגל' צירפו אותו אליהם, ובסיעה בת שמונת החברים נוצר רוב של חמישה מול שלושה.

בישיבה של סיעת דגל התורה היום, הוחלט כאמור לא להצביע כמובן בעד מינוי נציגי 'אגודה' שחתמו על דעת עצמם על הסכם קואליציוני על ראש העיר החדשה עליזה בלוך, ובאמצעות הרוב שהשיגו, שיגרו איום לבלוך ול'אגודה' כי הרמת יד של האחרונים בעד מינוי עצמם לקואליצייה, תגדיר אותם כ'סיעה פורשת' - שממילא אסור לה להתמנות לתפקידים שכאלו.

נראה כי באגו"י הופתעו מהמהלך, ובניגוד למתוכנן תחילה ביקשו כאמור מבלוך שלא לערוך הערב את ההצבעה על תפקידיהם החדשים בקואליציה שלה, זאת כדי שיתאפשר להם לבחון לעומק את טענות 'דגל' וסיכוייהם בזירה המשפטית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר