תביעה מפתיעה

"חברת הייטק ישראלית תרמה משמעותית לחיסול חשוקג'י"

פרשת רצח העיתונאי בקונסוליה הסעודית באיסטנבול: ידיד העיתונאי תובע: חברת NSO מעורבת ברצח • החברה בתגובה: "מופרך לגמרי, ליצור כותרות תקשורתיות" (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

יצרנית הטכנולוגיה הישראלית NSO מעורבת בהחלטה לחסל את העיתונאי ג'מאל חשוקג'י, כך טוען מקורבו.

לפי דיווח ב-Ynet, אדם בשם עומר עבד אלעזיז אלזהראני, תושב קנדה ובמקור אזרח סעודי, תובע את NSO בטענה כי ציוד ריגול שמפעילה החברה, תרם תרומה משמעותית לחיסול העיתונאי, ובשל כך דורש אלזהראני פיצויים בסך 600,000 ש"ח.

התביעה הוגשה אתמול (ראשון) לבית המשפט השלום בתל אביב. לפי התובע, המגדיר עצמו חבר של חשוג'י, מערכת ריגול שפיתחה NSO - העוסקת בפיתוח תוכנות ללוחמת סייבר וריגול דיגיטלי - עקבה אחרי הטלפון שלו, ודלתה שיחות והודעות רבות שקיים עם העיתונאי.

לטענתו של אלזהראני, חשיפת תוכן התכתובות והשיחות בינו לבין חשוג'י תרמה באופן ממשי לחיסול העיתונאי, שכן "התקיים קשר סיבתי ישיר בין פעולות המעקב של 'פגסוס' (מערכת ריגול של NSO) לבין חיסול המנוח ,ופריצת המכשיר שלו הביאה לפגיעה בזכויות ובפרטיות".

תגובת חברת NSO כפי שהובאה ב-Ynet: "כתב התביעה מופרך לגמרי. הוא אינו כולל שום ראיה לשימוש בטכנולוגיה של החברה. יתרה מזו, הוא כולל פרטים שאינם מעוגנים במציאות, כמו למשל התקשרות של החברה עם חברת Balam במקסיקו, שלחברה אין כל קשר אליה. NSO היא חברה טכנולוגית שאינה מעורבת בהפעלת המוצרים הנמכרים ללקוחותיה.

"מדובר בכתב תביעה שמבוסס על קטעי עיתונות שאין להם קשר למציאות, במטרה ליצור כותרות תקשורתיות. חברת NSO פעלה ופועלת אך ורק בכפוף לחוקי הייצוא הביטחוני ובהנחיה ופיקוח צמוד של כלל גורמי מערכת הביטחון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר