'שהציונים יחטפו בעיטה'

הצגת ההסתה של הקיצונים נחשפת • צפו

בקיבוץ מעלה החמישה התכנסו במוצ"ש מאות פעילי 'מרכז ההצלה' של 'העדה', ובמשטרה נערכו מחוץ למקום - ובתוכו, למקרה של הסתה • מסתמן שהחשש הצדיק את עצמו (בארץ)

המשטרה במקום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', כוחות משטרה הגיעו במוצ"ש לאולם בקיבוץ מעלה החמישה שליד ירושלים, בשל כנס גיוס מתנדבים לארגוני החרדים הקיצונים נגד גיוס חרדים לצה"ל.

הכינוס נערך על ידי ארגון 'מרכז ההצלה', המזוהה עם חוגי 'העדה החרדית' בירושלים ובית שמש, ובמקום אף נוכח הגאב"ד הגרי"ט וויס. אנשי הארגון מוכרים מפעילותם הקבועה בכניסות ללשכות הגיוס השונות, עם עמדות תעמולה נגד שירות חרדים בצה"ל.

השוטרים שעמדו הערב מחוץ לאולם במקום, נערכו 'לפוצץ' את הכינוס, במידה ותושמע בו הסתה נגד חיילים חרדים או גורמים בצה"ל, והיו מצויידים בצו מבית משפט לצורך כך. ל"כיכר השבת" נודע גם, כי בתוך האולם שהו שני בלשי משטרה, שתיעדו אותו לכל אורכו, לכל מקרה שתידרש אליו הוכחה משפטית בעתיד.

כעת, הסיבה לנוכחות המשטרתית מתבהרת יותר: במהלך הכנס נערכה הצגה - 'מחזמר', נגד הגיוס לצה"ל, שהמשטרה חשדה שתהיה בו הסתה.

לפי מידע שנחשף כעת ב'כיכר השבת', מארגני האירוע הבינו כי הם חשופים לפעילות המשטרתית שעמדה מוכנה, ולכן צנזרו מתוך תסריט ההצגה קטעים רבים של הסתה נגד חיילי צה"ל.

יצויין כי בהצגה הוצב שוטר שככל הנראה לא מבין את שפת היידיש בה התקיימה ההצגה, ולכן גם קטעים שהושארו בתסריט לא הובנו.

גורם בכיר בקרב עדת הקיצונים אומר הערב ל'כיכר': "בימים אלה עובדים על אותם קטעים שלטענת המשטרה הם קטעי הסתה. בחו"ל יעשו מההצגה סרטון יפה, ואז זה יפורסם בארץ". לטענתו, "המשטרה לא תקבע מתי זה פרובוקציה אלא אנחנו נקבע".

עוד הוא מוסיף, כי "גם בהצגה דומה שהתקיימה בל"ג בעומר, ראינו שאין פה שום הסתה אלא זו המלחמה שלנו בגיוס, ואין פה שום בעיה חוקית".

הסרטון שיצא בימים הקרובים, לטענת הקיצוניים, יעלה גם ב'כיכר' לכשיפורסם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר