מאבקי החרדים לשיא

'דגל' משיבה מלחמה והחרימה את ישיבת המועצה בביתר

דגל התורה משיבה מלחמה ולאחר שלא אושר מינויו של דודי זלץ כסגן ראש העיר למרות ההסכמים בשל הסכסוך בבית שמש, החרימה הסיעה את ישיבת המועצה החגיגית בביתר עילית (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחטף פלאש 90 ובאדיבות המצלם)

המתיחות בין שלומי אמונים לדגל התורה מגיעה לשיאים חדשים: בשעות האחרונה החליטה סיעת שלומי אמונים לא לאשר את מינויו של נציג דגל התורה בביתר עילית דודי זלץ לתפקיד הסגן כנקמה על החלטת דגל התורה בבית שמש לסנדל את מינוי הסגנים של אגודת ישראל בבית שמש.

כעת, יוצא זלץ בתגובה חריפה להחלטת שלומי אמונים, ואומר: "אני מצר על כך ששלומי אמונים הארצית, משיקוליה שלה, החליטה לגרור את ראש העיר רובינשטיין, בניגוד לרצונו, למאבק של פוליטיקה ארצית של התחשבנויות קטנוניות, על חשבון תושבי העיר".

לדבריו, "מדובר בניסיון לפגוע באופן חמור בשלום, באחדות ובאחווה בין הקהילות בעיר, תוך הפרה בוטה של הסכם חתום על ידי ראש העיר מול הסיעה השניה בגודלה בעיר".

"זאת, לאחר כל פעולותינו למען השלום בתקופת הבחירות, בה עשינו במלוא מרצנו לבחירתו של ראש העיר וקיימנו באופן מלא את חלקנו בכל הסיכומים, כי דין ביתר אך ורק כדין ביתר, ושעירנו איננה כרוכה בערים אחרות".

"אנחנו בדגל התורה עוסקים תמיד אך ורק בעשייה למען התושבים, מעל לכל שיקולים כאלו ואחרים של כבוד ונקמה, וללא קישור של פוליטיקה ארצית לשירות המסור לתושבי העיר".

"לאור כל זאת, החליטה דגל התורה להחרים, על ארבעת חבריה, את ישיבת המועצה שכונסה היום, לאחר שבמרכזה הוצבו מאבקי פוליטיקה פתטיים שאינם קשורים כלל לעירנו".

אתמול (שני) החליטה דגל התורה המונה כיום ארבעה נציגים אליה חבר ראש העיר משה אבוטבול להכריז על אגודת ישראל כסיעה פורשת, מה שמונע בשלב זה מבחינה חוקית לאשר את מינוי נציגי אגודת ישראל שחתמו על כניסה לקואליציה של עליזה בלוך לתפקידי הסגנים.

על פי ההסכם הקואליציוני בין אגודת ישראל לעליזה בלוך, צפויה אגודת ישראל לקבל תפקיד סגן אחד בשכר. בתפקיד ישמשו ברוטציה ישעיהו ארנייך (הסיעה המרכזית) ושמעון גולדברג (שלומי אמונים).

כאמור, דגל התורה מעכבת בשלב זה את מינוי נציג אגודת ישראל לתפקיד הסגן. לטענתם, בשל רבים מבני הציבור החסידי שלא הצביעו עבור משה אבוטבול ובכך גרמו לעלייתה של עליזה בלוך. עוד טענו כי אגודת ישראל ברחה מאחריות, ולכתחילה הייתה אמורה לצעוד למו"מ עם בלוך בבלוק מאוחד עם דגל התורה, מה שלא אירע בסופו של תהליך.

בשלומי אמונים הגיבו מוקדם יותר באופן חריף. בישיבת מועצה ראשונה לקדנציה זו שתיערך הערב (שלישי) בביתר עילית. לא יעלו החברים את מינויו של דודי זלץ מדגל התורה לתפקיד הסגן בשכר כנקמה על פעולות דגל התורה בבית שמש.

'משלומי אמונים' מסרו, כי מינוי הסגן של 'דגל התורה' בביתר מתעכב לעת עתה, "יש גבול לפגיעה בנציגי שרי התורה והחסידות ולהשפלה שהציבור החסידי עובר מהם בימים האחרונים, זאת למרות שהיינו בעבר שותפים במשך שנים. אנו שוקלים לנקוט פעולות נוספות כלפי דגל התורה. אנו מקווים ומייחלים שהנושא ייפתר בקרוב והאחדות בביתר תימשך ותשפיע לטובה על יתר הארץ". נאמר בהודעתם.

כאמור, 'דגל התורה' החליטה בעקבות כך להחרים את ישיבת המועצה שנערכה הצהריים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר