אוקראינה

היהודים נלחמים נגד הנצחת האנטישמי: "יוכרע בהצבעה"

כחלק מתהליך מחיקת הסממנים הקומוניסטיים מאוקראינה, מתכנן ראש העיר קייב לשנות את שמו של רחוב בעיר ל'דמיטרי דונאטסוב', שותף הנאצים שתרגם את 'מיין קאמפף' (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
רחוב בקייב (צילום: shutterstock)

תוכניתו של ראש העיר קייב להנציח אידיאולוג אוקראיני ששיתף פעולה עם הנאצים והתבטא באנטישמיות, עשויה להיגנז לאחר מאבק הקהילות היהודיות בבירה.

ויטאלי קליצקו, ראש עיריית קייב, הודיע על כוונתו להנציח את זכרו של דמיטרי דונאטסוב, פעיל לאומני אוקראיני שתרגם את ספרו של היטלר 'מיין קאמפף' לאוקראינית והתבטא כי "היהודים הם כוח הרסני, שמטמא את נפש האומה ולועג לכבוד הלאומי", כאשר רחוב בקייב צפוי להיקרא על שמו.

יצויין כי האוקראינים, המעוניינים במחיקת כל שריד וזכר לקומוניזם ששלט פעם במדינה, פועלים בשנים האחרונות להמיר את שמותיהם של כל הרחובות שניתנו להם שמות של פעילים ובכירים קומוניסטיים.

גם הרחוב המדובר, קרוי עתה על שמו של פעיל שמשוייך לתנועה הקומוניסטית, ועל כן הוחלט בלשכת ראש העיר לשנות את שמו של הרחוב, אלא שהשם החדש שתוכנן לו מעורר את זעמם של יהודי אוקראינה, שכן דמיטרי דונאטסוב היה כאמור אנטישמי. דונאטסוב אף פעל במוסדות הנאציים בפראג ובברלין, ופרסם מאמרים נגד היהודים.

ראש העיר - בעצמו ממוצא יהודי - ניסה להרגיע את הרוחות והגיב כי דונאטסוב "היה תושב מיוחד של קייב", אך לאמירה זו הגיבו מוסדות יהודיים בזעם. אדוארד דולינסקי, יו"ר ועידת יהודי אוקראינה, תמה באירוניה אם על לוחית ההנצחה ייחרטו גם אמירות אנטישמיות של דונאטסוב.

בשיחה עם כיכר השבת מספר הרב הראשי לקייב ואוקראינה, הגאון רבי יעקב דב בלייך, כי "פעלנו במסדרונות העירייה מול ראש העיר בנידון, ובזכות פעילות זו הושהתה קריאת השם לרחוב. בישיבת מועצת העיר תיערך הצבעה ויוכרע אם לאשר יוזמה זו".

הרב בלייך וראש העיר קליצקו (צילום: באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר