פרסום ראשון

מסתמן: זו חלוקת התיקים בעיריית ירושלים

לקראת השלמת הרכבת הקואליציה של ראש העיר משה ליאון, לידי 'כיכר השבת' הגיעה מפת חלוקת התיקים המסתמנת בשלב זה, בין הסיעות השונות שירכיבו את הקואליציה (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
משה ליאן בעירייה, היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון • התקדמות בקרב על התיקים בעיריית ירושלים: לקראת השלמת הרכבת הקואליציה של ראש העיר משה ליאון, לידי 'כיכר השבת' הגיעה מפת חלוקת התיקים המסתמנת בשלב זה.

תחילה, הקרב על תיק החינוך בין ש"ס ל'דגל התורה'. ל'כיכר השבת' נודע כי טיוטת הסכם בין דגל התורה לש"ס הועברה בשעות אחרונות בנוגע לתיק החינוך. על פי המסתמן, כבר ב-24 שעות הקרובות ייסגר ההסכם ביניהם. ש"ס תחזיק בתיק חינוך חרדי ומנגד דגל התורה תקבל הרשאות לבניית מוסדות חינוך.

באשר לתפקידים הנוספים, ב'דגל התורה' צפוי אליעזר ראוכברגר לקבל את תיק הכספים, סגן ראש העיר בשכר והרשאות בניה. חבר המועצה ישראל קלרמן יכהן כיו"ר ועדת תכנון ובניה שיפוצל ככל הנראה עם סיעת התעוררות של עופר ברקוביץ'.

בש"ס צפויים צביקה כהן וחיים כהן - שקודם למקום השני ברשימה ונתפס כמי שסייע לחזק את מעמדה של התנועה בקרב בני התורה בעיר - קבל סגן, כאשר שככל הנראה בצלאל יכהן בתפקיד ברוטציה עם אחד החברים. בתיק החינוך ובתפקיד המשנה לראש העיר תחזיק ש"ס. תיק שפ"ע יישמר ככל הנראה לאגודת ישראל ששואפת אף היא להיכנס לקואליציה.

בכיר בספרא בטוח כי דגל התורה, שתהיה הסיעה הגדולה בקואליציה, תקבל מלבד תיק בכיר את תיק תעבורה ותיקים ניהוליים נוספים. קרב נוסף בין 'דגל' לש"ס צפוי להיות על תיק ההקצאות. את תיק תרבות תורנית צפויה ככל הנראה לקבל אגודת ישראל.

ל'כיכר השבת' נודע כי משה ליאון התבטא בפני אחד מחברי 'אגודת ישראל', כי המו"מ המעשי מול הסיעה החסידית יחל רק לאחר סיום המו"מ מול 'דגל' וש"ס, כשיוודע איזה תיקים נשארו.

יצוין כי למרות אמירתו של משה ליאון כי "הפלג" (בני תורה) שתמכו באופן רשמי בעופר ברקוביץ' לא יהיו מוחרמים, לא נראה כי הם בדרכם אל הקואליציה, זאת לאחר שכפי הנראה לא יקבלו תפקיד משמעותי ומשפיע בקואליציה, למרות שבכירים בעירייה טוענים כי תיק המינהלים הקהילתיים הוצע להם בצורה כזו או אחרת.

באשר לסיעת 'התעוררות' שהפסידה את הבחירות אך קיבלה את מספר המנדטים הגדול ביותר בעירייה, בכיר בספרא, בטוח כי הסיעה לא תשרוד באופוזיציה. לדברי הבכיר, "משה ליאון יצליח להכניס אותם לקואליציה, ובמידה ויתעקשו על אופוזיציה, ליאון יצליח לפצל את הסיעה ולהכניס את חלקה לקואליציה בעוד מספר חודשים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר