תלונות ושאילתות

כך 'דגל התורה' נלחמת בראש עיריית בית שמש עליזה בלוך

סיעת 'דגל התורה' שלא נכנסה לקואליציה בבית שמש, החליטה, כך נראה, "להטריל" את ראש העיר עליזה בלוך, ומשגרת תלונות ושאילתות ליועץ המשפטי על כל התנהלות לא תקינה, לדעתם (חרדים)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
בלוך במוסד החינוכי, אמש (צילום: דוברות עיריית בית שמש)

הסערה בבית שמש: סיעת 'דגל התורה' שלא נכנסה לקואליציה, החליטה, כך נראה, "להטריל" את ראש העיר עליזה בלוך, ומשגרת תלונות ושאילתות ליועץ המשפטי של העירייה, על דבר התנהלותה הלא תקין, לטענתם, של ראש העיר.

אמש, (שלישי) סיירה ראש העיר בלוך במוסד חינוך לילדים מיוחדים בעיר. חבר המועצה משה מונטג מ'דגל התורה' החליט 'להטריל' את ראש העיר ופנה במכתב ליועץ המשפטי של העירייה בשאלה: "האם מותר וראוי לראש עיר שמצהיר שהחוק, השקיפות והיושרה הם נר לרגליו, לערוך ביקורים ממלכתיים או להשתתף במסיבות במקומות שנבנו ללא היתר ואוכלסו ללא אישורים מתאימים?".

לטענת מונטג, המוסד הנ"ל נבנה ללא האישורים וההיתרים הנדרשים בחוק, ומשכך אין הוא דורש לנקוט בהליכים כנגדה אלא רק "מבקש לדעת האם ניתן עקרונית לסייר במקומות שלא הוסדרו כחוק".

"לא משפטן אנוכי", ממשיך מונטג, "אבל לעניות דעתי, אם הסיור מתקיים אך ורק לצורך לדעת האם ניתן להכשיר את המקום בצורה חוקית והסיור מתקיים עם מהנדס העירייה והצוות הנלווה, אז סבורני שיהיה מותר".

בתגובה לדברים, תוקפים גורמים פוליטיים בעיר בחריפות את מונטג על כך שהוא "נטפל" לילדים מיוחדים לצרכים פוליטיים. "'מכתב המסירה' של משה מונטג", כך מכנים הגורמים את פנייתו ליועמ"ש העירייה, "נוטף בוז ושנאה על מוסד ילדים לחינוך מיוחד שכל פשעם וחטאתם שהעמידו מבנים לשימוש הילדים החולים והנזקקים ללא שהיו בידם כל ה'אישורים הפורמליים'".

"מכל המבנים שנבנו בעיר ללא אישור תחת הנהגתו של אותו האיש, נתפס הוא דווקא לילדים המיוחדים אשר אין להם פה לזעוק ורגליים ללכת", מאשימים הגורמים בעירייה וטוענים כי מונטג משתמש בילדי החינוך המיוחד לצרכים פוליטיים רק כי "הוא וחבריו לא קיבלו את התפקידים שחשקו בהם".

כמו כן, חבר המועצה החדש מטעם 'דגל התורה', שלמה ברילנט, שלח מכתב אף הוא ליועץ המשפטי של העירייה, בו הוא טוען כי בישיבת המליאה הראשונה שהתקיימה בערב יום שני, בה הצביעו על האצלת הסמכויות לחברי העירייה בתפקידים השונים, לא ניתנה לו רשות הדיבור המספקת ואולץ לדבר רק ל-3 שניות.

"‏התנהלות ‏זו", ‏כותב ברילנט, "מנוגדת ‏להוראות פקודת ‏העיריות", ברילנט מצטט על רשות הדיבור וכותב כי "לאחר דברי הפתיחה לנושא שעל סדר היום, ייתן יושב ראש הישיבה את זכות הדיבור למשתתפים בדיון לפי סדר הפונים אליו, ובלבד שאם לא כל סיעות המועצה מיוצגות בוועדת ההנהלה, ייתן היושב ראש את רשות הדיבור תחילה לנציג הסיעה הגדולה ביותר שאינה מיוצגת כאמור".

"סעיף ‏34 לתוספת ‏השנייה ‏קובע ‏את ‏ה"זמן לדיבור". ‏ההוראות ‏לפי ‏סעיף ‏זה ‏מדויקות. ‏הזמן העומד ‏לרשותו ‏של‏ חבר‏ מועצה ‏המבקש‏ לדבר ‏בישיבה ‏עומד ‏על‏ חמש ‏דקות, טוען ברילנט במכתבו. "לצערי ‏גם ‏לאחר ‏שהצגתי ‏את ‏שאלתי ‏- למרות ‏שהיה ‏לי ‏עוד ‏מה ‏להגיד ‏ולשאול ‏בענין ‏לפני‏ ההצבעות - מסיבה ‏שאינה ‏ברורה ‏לא ‏קיבלתי ‏מענה, ‏ואף ‏נמנע ‏ממני ‏בפרהסיה ‏ ע"י ‏ראש‏ העירייה‏ להשיב‏ לשאלתי‏ תשובה‏ חוקית‏ ומסודרת".

ברילנט כותב עוד כי "הימנעות‏ ממתן‏ זכות‏ הדיבור‏ באופן‏ חוקי‏ ומתן‏ מענה‏ לשאלות‏ המתבקשות‏ בנושאים‏ שעל‏ סדר‏ היום,‏ פגע‏ בתהליך‏ האישור‏ שנתבקש,‏ והפך‏‏ את‏ חברי ‏המועצה‏ לחותמת‏ גומי ‏לבקשות‏ ראש‏ העירייה. ע"פ ‏יעוץ ‏משפטי ‏שקיבלתי, ‏פעולה ‏זו ‏אינה ‏עולה ‏בקנה ‏אחד ‏עם ‏החוק, אך ‏לבטח אינה מסתדרת‏ עם‏ דבריה‏ של ראש‏ העיריה‏ להוגנות‏ מינהל‏ תקין‏ ושקוף".

מראש עיריית בית שמש, עליזה בלוך, נמסר בתגובה על פנייתו של מונטג כי "יש אלפי תלמידים המצויים במוסדות מסוג זה עליהם אחראי בעיקר שולח השאילתא, הממונה על תכנון ובנייה הקודם. לפי דבריו יצטרכו אלפי תלמידים להיות ללא קורת גג.

"אנו לא נמשיך לנהוג בהפקרות כפי שהייתה עד כה, אך לגבי העבר אנו ננסה לסייע ככל האפשר וע"פ חוק למקומות אלה ובמידת הצורך לדאוג למוסדות חלופיים לתלמידי העיר. כולם בני ובנות בית שמש ולא ניתן לנצל אותם לטובת משא ומתן או הפחדות".

בתגובה להאשמות נגדו, אומר משה מונטג ל"כיכר השבת" כי הדברים כוונו נגד ראש העיר שבזמן שמדברת על סידור המבנים והבנייה בעיר, מסיירת במוסדות ללא אישורים הנדרשים. "אני שלחתי מכתב ליועמ"ש של העירייה", מסביר מונטג, "כי לא יתכן שמה שמנסים לעשות, שראש העיר לא באמת מתכוונת לסייע. מצד אחד היא דורשת יד קשה לטפל בבניה ובמיוחד במבנים ניידים שזה היה חלק גדול מהקמפיין שלה, ומצד שני היא מקיימת ביקורים ממלכתיים כדי להראות שהיא משרתת את הציבור החרדי וכדי להוציא הודעות ותמונת יח"צ ופרסום על ידי היחצנים שלה".

לגבי ההאשמות כי הוא משתמש בילדים מוגבלים לצרכים פוליטיים, מגיב מונטג כי כלל לא דיבר על מוסד ספציפי: "במכתב שלי לא כתוב על מוסד חינוך מיוחד ולא על שום מוסד כזה או אחר. אני דיברתי בכללי. יש פה גורמים אינטרסנטיים פוליטיים שמנסים להגן על שמה בכל מחיר וכולם יודעים למי אני מתכוון... מי מדבר על החינוך מיוחד?".

"כל מוסד צריכים לקבל את מה שמגיע להם, ואנחנו נעזור לכולם לקבל כל מה שמגיע להם, גם אם נהיה באופוזיציה", מסיים מונטג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר