"רמסו את שמי"

דרמה במירוץ לתפקיד מפכ"ל המשטרה: צ'יקו אדרי פורש

מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, שהוצב כמועמד רשמי לתפקיד מפכ"ל המשטרה, החליט לפרוש מהמירוץ לתפקיד הנחשק, בעקבות חשיפה מביכה על פגישה עם בוחנת הפוליגרף בביתה (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ז בכסלו תשע"ט | 05.12.18
אדרי (צילום: ירון ברנר, ynet)

ניצב (בדימ.) משה (צ'יקו) אדרי הודיע על פרישתו מהמירוץ לתפקיד מפכ"ל משטרת ישראל.

בכך הוא לא נעתר ללחץ שהפעיל עליו השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שהוא מנכ"ל משרדו, להישאר במירוץ לתפקיד אותו חשק תחילה.

הרקע לדרמה הבלתי נגמרת במירוץ זה, הוא חשיפת 'וואלה' כי משרד המשפטים בודק חשד כי צ'יקו אדרי נפגש לפני כשבועיים עם חווה יודפת, בוחנת הפוליגרף שהוסמכה לאחר מכן לבדוק אותו, וזו סייעה לו להתכונן לבדיקה בביתהּ.

לפי הפרסום, גם אדרי וגם הבודקת המוסמכת הסתירו את הפגישה המדוברת מהוועדה למינוי בכירים ('ועדת גולדברג').

השופט בדימוס אליעזר גולדברג, העומד בראש הוועדה, שכזכור פסל עוד קודם את אדרי מתפקיד המפכ"ל, הגיב לחשיפה החדשה באומרו: "עניין זה עולה בדרגתו על כל הנושאים האחרים". הוא אף רמז כי מועמדותו עלולה להיפסל סופית עקב כך.

יו"ר הוועדה למינוי בכירים, השופט בדימוס אליעזר גולדברג (צילום: דניאל אליסטר, ynet)

מטעמו של אדרי נמסר: "לצערי, ישנם כוחות רבים שכל מטרתם היתה, מהיום בו הוכרזתי כמועמד, לסכל את מועמדותי לתפקיד, להכפיש ולרמוס את שמי הטוב ואת משפחתי".

"לחמתי בצה"ל כסגן מפקד סיירת גולני, לאחר מכן שירתתי במשטרת ישראל למעלה מ-28 שנים בתפקידי ליבה, ביחידות המיוחדות, בתחנות, במרחבים וכמפקד המחוזות המורכבים ביותר, וזכיתי להערכה רבה. פיקדתי על עשרות אלפי שוטרים שעמדו איתי ולצידי בכל תפקידיי באירועים גדולים ומאתגרים למען ביטחון הציבור, בלוחמה בטרור ובפשיעה. אני מצדיע להם".

"אין בכוונתי לאפשר את המשך מסע ההכפשות נגדי, בזמן שכל חטאי היה בכך שנבחרתי כמועמד לתפקיד החשוב כמפקח הכללי של משטרת ישראל".

"כבר עם הכרזת מועמדתי לתפקיד היתה בי התחושה כי מנסים לסכל את מועמדתי בכל דרך. תחושה זו קיבלה משנה תוקף עם פרסום חוות הדעת של הועדה ובמיוחד חוות דעתם של שני חברי הועדה, נציב שירות המדינה, פרופ׳ דניאל הרשקוביץ ומר משה טרי, שהמליצו לאשר את מועמדתי וכך כתבו בחוות דעתם: 'יש כאן ניסיון לפגוע במועמדות המועמד בכל מחיר'".

"בימים האחרונים ועם התקדמות התהליך מסע ההכפשות חצה כל גבול והביא לפגיעה בשמי הטוב, על לא עוול בכפי.
אני מודה לשר לביטחון הפנים על האמון הרב שנתן בי כאשר עמד לצידי לאורך כל הדרך. ולעם ישראל על תמיכתו הרבה בי, אשר חש את העוול הרב שנגרם לי".

"מתוך דאגה למשטרת ישראל, שעלולה להישאר ללא מפכל חודשים רבים, גמלה בליבי ההחלטה בימים האחרונים להודיע על הסרת מועמדתי לתפקיד. אני מאחל הצלחה רבה למי שיבחר לתפקיד המפכ"ל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר