ערק מ'הפלג'?

משגיח ישיבת קול תורה על מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל: "זה מנהיג"

האזינו: כך ספד הגאון רבי יצחק ירוחם בורדיאנסקי, מנהלה הרוחני של ישיבת קול תורה ומי שנחשב למזוהה עם אנשי 'הפלג', למרן הגאון רבי אהרן יהודה לייב שטיינמן זצ"ל (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
האזינו להספדו של הגרי"י בורודיאנסקי (תמונת מרן הגראי"ל: 'מוישימי', מתוך ויקיפדיה)

משגיח ישיבת קול תורה הגאון רבי יצחק ירוחם בורדיאנסקי, שנחשב למזוהה עם 'הפלג', בחר להקדיש נתח נכבד משיחתו השבועית בהיכל הישיבה לזכרו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל, שיום השנה הראשון לפטירתו חל השבוע. בסיום דבריו אמר המנהל הרוחני על הגראי"ל: "זהו מנהיג".

כמה מתלמידי המשגיח שהופתעו מדבריו, פנו ל"כיכר השבת", כשהם מציינים את דעתם שמדובר בשינוי קו ובניסיון של רבם להתנער מאנשי 'הפלג' שכידוע נאבקו בדרך הנהגתו של מרן זצ"ל.

וכך אמר המשגיח בשיחתו: "בכל דור ודור הקב"ה דאג להעמיד את ה'גדולים' שנותנים לדור מה שהוא צריך. פעם מרכז התורה היה באירופה. אותו רשע, שהחריב את מקומות התורה באירופה, כתב 'אני יודע שיישארו כמה יהודים פה ושם, אבל תורה לא תהיה'".

"לא עזר לו שום דבר", אמר המשגיח: "הקב"ה יותר גדול ממנו. כל מה שהיה בחוץ לארץ חזר. הכל חזר פה בארץ. הקב"ה השאיר כמה 'גדולים', צדיקים, זקנים חלושים, שהם החזירו את התורה, החסידות והיהדות. אפילו 'ועד הישיבות' קם בחזרה. הקב"ה משאיר את ה'גדולים' והצדיקים, שמחזיקים את עולם התורה".

"ערב חנוכה זה ה'יארצייט' של הרב שטיינמן זצ"ל. כל הדיבור שהוא דיבר עם אנשים, היה על 'בין אדם לחברו'. עיקר הסיסמה שלו היתה: לוותר. כולו היה בין אדם לחבירו".

הרב בורודיאנסקי, משגיח 'קול תורה' (באדיבות המצלם)

המשגיח הוסיף וסיפר: "בדידי הווה עובדה; כשהתחילו הפלאפונים לבוא, לפני שהתחילו הבעיות כשר או לא כשר, התעוררתי שזה נגד המהות של ישיבות שהיא 'גולה למקום תורה', להסתגר בישיבה. המציאות של פלאפונים היא סתירה פנימית למהות של ישיבה. אמרתי אז לרב שטיינמן, כי על עצם הפלאפונים צריכים לעשות משהו, להחמיר, שלא שייך לישיבות. הוא לא ענה לי".

"מה הוא דיבר איתי? צריך לתקן את בעיות הבין אדם לחברו שבדור. היה אפשר לחשוב שזו היתה כל עבודת ה' שלו. עכשיו התגלתה גם הקדושה שלו, הפרישות שלו. איך שה'עבודה' שלו היתה פרישות נוראה, דקדוק בהלכה. כזו עבודת ה'. כל יום היה אומר וידוי. בשבת היה כואב לו שאי אפשר להגיד וידוי".

והמשגיח כאמור סיים את דבריו והפטיר: "זה מנהיג!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר