המירוץ נפתח מחדש

אלו השמות המובילים לתפקיד המפכ"ל הבא

אחרי פרישתו של צ'יקו אדרי מהמירוץ לתפקיד המפכ"ל הבא של משטרת ישראל, הכל נפתח מחדש, וההערכה היא כי השר לביטחון פנים עשוי לשוב לחפש שם של מועמד חיצוני (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
צ'יקו אדרי, המועמד שפרש, הערב (צילום: גיל יוחנן, ynet. תמונה ראשית: מוטי קמחי, ynet)

השר לביטחון פנים גלעד ארדן נאלץ החל מהערב (רביעי) לשוב לנקודת המוצא בחיפוש אחר שם אטרקטיבי לתפקיד המפקח הכללי של משטרת ישראל, זאת לאחר הודעת הפרישה של משה (צ'יקו) אדרי מהמירוץ לתפקיד.

נכון לעכשיו, אחד השמות המובילים הוא מי שמונה לאחרונה לממלא מקום המפכ"ל, ניצב מוטי כהן (56), ששירת בעבר כמפקד מחוז המרכז במשטרה ובעוד שורת תפקידים בצמרת מחוז תל אביב ותפקידי שטח שונים, ומוכר גם כאחיו של מפכ"ל המשטרה לשעבר דודי כהן.

ישנם כמובן גם את שני המועמדים שהוגשו תחילה, לצד אדרי, בפני הוועדה למינוי בכירים ('וועדת גולדברג'), מפקד מחוז תל אביב דוד ביתן ומפקד מחוז ירושלים יורם הלוי, אלא שסיכוייהם נראים נמוכים יותר, בשל מה שכבר פורסם אודותם: יחסיו הקשים של הלוי עם המפכ"ל היוצא רוני אלשיך שהפיץ עליו כי הוא מקיים קשרים ישירים עם נתניהו, והתיעודים של ביתן בחצרותיהם של רבנים, שלא מצאו חן בעיני ארדן.

השר ארדן. מתלבט (צילום: עמית שאבי, ynet)

יצוין, כי אף שמתחילת הליך בחירת המפכ"ל התעקש השר לביטחון פנים על מינוי מתוך המערכת, יתכן ובמצב הנוכחי הוא ייאות לבסוף לפנות לאחד מאלופי צה"ל או זרועות הביטחון האחרות, בבקשה שיתמודד לתפקיד המפכ"ל, כפי שארדן נהג בעת מינוי אלשיך.

אפשרות נוספת, אם כי קלושה למדי, הוא שמו של סגן וממ"מ המפכ"ל לשעבר בנצי סאו, המוערך בשל ניסיונו הרב, אך נטען בעבר כי משפחת נתניהו רואה בו כיריב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר