בתגובה לעצומה

אריה דרעי עונה לנשים: "הכאב שלכן כנה"

שר הפנים וממלא מקום שר הדתות, אריה דרעי, הגיב למכתב הנשים למען הכותל המערבי שנשלח אליו ובו טענות על הטיפול בנשות הכותל והפרובוקציות החודשיות שלהן (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

שר הפנים אריה דרעי הגיב במכתב למארגנות העצומה לשמירת קדושת הכותל המערבי: ״אני מחזק את ידכן ביוזמה חשובה זו לעורר ולחזק את המאבק המשותף לכולנו - שמירת קדושתו של הכותל המערבי, המקום ממנו לא זזה השכינה. הכאב אותו אתן מביעות בעצומה הוא כנה ואין מי שיכול להישאר אדיש אליו".

"כבר שנים שאנחנו מתריעים מעל לכל במה ופועלים בכל הכלים שברשותנו כדי לעצור את תופעת ׳נשות הכותל׳ ההרסנית, שכל יעודה הוא לפגוע ולבזות את המקום המקודש ביותר לעם היהודי ולפרוץ את המנהגים הנהוגים במקום מאז ומעולם" הוסיף השר.

"מעשים אלו החוזרים ונשנים בהתרסה מכוונת מידי חודש על ידי אותן נשים, מחוללים סערה רבה ופגיעה עמוקה ברגשותיהם של המוני יהודים בארץ ובעולם הכואבים את חילול הקודש והמקדש, ואף מנוגדים לתקנות כקיום טקס דתי שלא על פי מנהג המקום. לצערי, נושא כאוב זה של מניעת הפרובוקציות התכופות ברחבת הכותל, נתון להשפעתם של גורמי משפט ואכיפת החוק, אשר בוחנים מדי ראש חודש האם הן מפרות את ההנחיות הקבועות בכדי להביא להתערבות המשטרה", הסביר דרעי.

בהמשך מכתבו הצהיר השר כי ימשיך בפעילות כנגד התופעה, "עם כניסתי למשרד לשירותי דת כמ״מ השר הנחיתי את אנשי לשכתי לעקוב באופן אישי מידי ראש חודש ביחס לנעשה במקום קדוש זה, ובכוונתי לדרוש מגורמי אכיפת החוק להוציא הנחיות ברורות ומפורשות ביחס להתנהגות במקום והאופן שהן יאכפו בשטח ע״י גורמים אלו".

"אין לי ספק שככל שמחאתכן הציבורית תגבר ותצבור תהודה, כך היא תסייע לנו להמשיך להיאבק בתופעה הכואבת, ולהגן על קדושת שריד בית מקדשנו", סיים דרעי את מכתבו.

כזכור, מוקדם יותר פורסם ב'כיכר השבת' כי מאות נשים חתמו בימים האחרונים על עצומה נגד הפגיעה בקדושת הכותל המערבי, המיועדת לממלא מקום שר הדתות אריה דרעי בקריאה לשים סוף לחילול הקודש המתרחש בכותל מדי חודש על ידי "נשות הכותל".

קבוצת הנשים החרדיות והדתיות האלו יזמו את העצומה המדוברת, בעקבות הפרובוקציות החוזרות של "נשות הכותל", כאשר "אותה קבוצה קיצונית מפרה באופן בוטה את מנהג המקום, שכל באי הכותל מלבדן מכבדים, ומעוררת במקום הקדוש ריב ומדון. בשעה שהן נמצאות ברחבה, התפילה של מאות ואלפי הנשים הבאות להתפלל בעזרת הנשים מופרעת באופן קריטי".

"כאשר נשות הפרובוקציה רוקדות, שרות בקולי קולות, מוחאות כפיים ומעוררות מחאה ומהומות במקום הקודש", מתואר בעצומה, "הרי שלבאות לשפוך את ליבן בכותל קשה מאוד לשמוע את החזן או להתרכז בתפילה לנוכח ביזוי המקום הקדוש", נכתב בעצומה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר