בית שמש

נציגי ש"ס יתפטרו; משה אבוטבול עדיין לא

בזמן שב'אגודת ישראל' ממתינים להתפטרותו של משה אבוטבול מהרשימה, לטובת הכנסת נציגם למועצת העיר, כפי שהוסכם, ש"ס הודיע כי תקיים את חלקה ונציגה יתפטרו (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
משה אבוטבול (צילום: יעקב לדרמן - פלאש 90)

בהודעה שהוציאה סיעת ש"ס דקות קודם כניסת השבת נכתב כי נציגי הסיעה שלא נבחרו צפויים להתפטר מתפקידם בימים הקרובים.

עיון קל בנוסח ההודעה שהוציאה ש"ס מגלה כי ההודעה אינה מתייחסת למשה אבוטבול, המסרב להתפטר בשלב זה מתפקידו, וכך נכתב בהודעת הסיעה: "בהתאם להתחייבות שניתנה לפני הבחירות בנוגע לכהונת חברי המועצה בבית שמש, נציגי רשימת ש"ס למועצת העיר בית שמש שלא נבחרו, צפויים להגיש את התפטרותם מהרשימה מיד בתחילת השבוע הבא".

בכירים בש"ס אומרים ל'כיכר השבת' כי ההודעה מכוונת לנציגי ש"ס שלא נבחרו אך לא למשה אבוטבול שנבחר כחבר מועצה מטעם יהדות התורה.

לדברי הבכירים, מדובר במשחק כפול, כאשר ש"ס מבחינתה קיימה את התחייבותה ונציגיה יתפטרו, אך אבוטבול לא יתפטר בשלב זה בשל הוראה שקיבל ממרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

העיתונאי חיים פרילננדר דיווח כי הודעת ש"ס מלמדת על מהלך חדש של הסיעה, לפיו אחרי ההתפטרות של נציגי הסיעה, הם יציעו לנציג שלומי אמונים נחמן פרנקל להתמנות ואז לכלוא אותו כאחד מתוך שלושה בש"ס ולהשאיר את אבוטבול ביהדות התורה עם שמירת הרוב לדגל התורה.

המאבק החל לפני כשבוע, אז חתמה אגודת ישראל על הסכם קואליציוני עם ראש העיר ד"ר עליזה בלוך, בתמורה לתפקיד סגן ראש העיר, יו"ר ועדת תכנון ובנייה ומחזיק תיק חינוך חרדי.

בדגל התורה לא התכוונו לשבת בחיבוק ידיים על ההסכם של אגודת ישראל וביצעו תרגיל לאגודת ישראל. לפי החוק, חבר מועצה שלא מצביע כמו מפלגתו על אישור תקציב העירייה או על מינוי סגנים לראשות העיר, מופעלים עליו סנקציות, ביניהן הוא לא ייכלל בבחירות למועצה שלאחריה ברשימת מועמדים שהגישה סיעה של המועצה היוצאת וכן לא יוכל להתמנות לתפקיד סגן ראש העיר.

כאמור, על מנת לבצע את התרגיל, נדרשו בדגל התורה לאצבע של אבוטבול. באגודת ישראל הביעו זעם רב על אבוטבול בעקבות ההצבעה, שכן בגלל כניסתו לרשימה נדחק נציג אגודת ישראל מהמקום השמיני לתשיעי. לפי הסיכום בליל הגשת הרשימות, התחייב אבוטבול כי פרנקל לא ייפגע, והוא ימונה לחבר מועצה במסגרת ש"ס. לאחר ההפסד, הודיע אבוטבול על התפטרות ואף הגיש מכתב, אותו משך ברגע האחרון, בשביל להצטרף לחברי דגל התורה ולקבל את ההחלטה שדחקה את המפלגה החסידית לקיר.

כזכור, ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול שנאם באירוע הרגיע את הרוחות והבהיר כי נחמן פרנקל ימונה בקרוב לחברי מועצה.

בדבריו אמר: "אני נמצא בימים אלו בעין הסערה. תחילה אני מבקש סליחה אם יש תושבים הסבורים שלא נהגתי איתם בכבוד ודרך ארץ. אני יודע שאני נמצא בעין הסערה כעת אבל אני מבטיח שתוך כמה ימים הכל יסתדר ונחמן פרנקל יהפוך לחבר מועצה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר