סערת פינוי בתי הכנסת

בכירים בעיריית בני ברק: "עסקנים גזלו שטחים מהציבור"

בעוד 'הפלג' נערך לפינוי בית הכנסת, בכירים בעיריית בני ברק מגיבים לראשונה לסערה, מסבירים כי מדובר בשטחים שנגזלו מהציבור וחושפים כי מדובר ב-8 בתי כנסת וכי הוצעו הקצאות חלופיות (ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ראש העיר בישיבת המועצה הראשונה (צילום: שוקי לרר)

בעוד 'הפלג הירושלמי' נערכים לקראת פינוי בית הכנסת "דרכי שמואל" שנבנה על שטח ירוק בשכונת קריית הרצוג בבני ברק, לראשונה, בכירים בעירייה שוברים שתיקה ומתייחסים לסערה ולטענות נגד העירייה והעמוד בראשה.

לדברי הבכירים בעירייה, "בניגוד לטענות שהושמעו כאילו מפנים רק בית כנסת של פלג כזה או אחר, המצב שונה לחלוטין. במהלך החודשיים האחרונים, בתקופת הבחירות, נבנו ברחבי העיר בני ברק שמונה בתי כנסת ללא אישורים ובצורה לא חוקית תוך גזילת שטחים ירוקים מהציבור".

"מדובר פשוט בגזילת שטח מהציבור", הם מסבירים, "בעקבות כך, ראש העיר הנבחר, אברהם רובינשטיין, החליט - בגיבוי מלא של הרבנים - כי שמונת בתי הכנסת שנבנו בבריונות תוך גזילת שטחים ירוקים מהציבור - יפונו".

לדבריהם, "עד כה פונו ארבעה בתי כנסת - ביניהם אחד כלל חסידי, אחד ספרדי ואחד ליטאי, של ציבור מצביעי 'דגל התורה', וכרגע אנחנו עומדים בפני פינוי של ארבעה בתי כנסת נוספים. ברור אם כך שלא מפנים רק בית כנסת של 'הפלג' וברור שההחלטה על הפינויים התקבלה בלי שיקול של מי בית הכנסת, אלא כל בתי הכנסת שנבנו בצורה לא חוקית - פונו ויפונו".

"מדובר במהלך מתוכנן שנעשה על מנת למנוע כל מהלך לא חוקי או השתלטות פירטית שבוצעה במהלך תקופת הבחירות", הם מדגישים, "אנחנו נחזיר את העיר לתושבים. לא ייתכן שעסקנים שונים ניצלו את סערת מערכת הבחירות וחוסר תשומת הלב העירונית כדי לגזול שטחי ציבור ולהקים עליהם בתי כנסת".

"ראש העיר שם לעצמו למטרה לעשות הכל תוך שמירה על הסדר הציבורי ועל האינטרסים של התושבים, של כל התושבים ולא של קבוצות כאלה ואחרות, גם אם פועלים בשיטות שרחוקות מדרכה של עיר התורה", הם מבהירים.

ל"כיכר השבת" נודע כי בשיחות עבודה פנימיות הבהיר ראש העיר כי המדיניות הברורה של העירייה בראשותו היא שלא יהיו מצבי הפקר, בהן קבוצה מסוימת תיקח את החוק לידיים, ותבצע השתלטות שאינה חוקית על שטחים השייכים לכלל הציבור. מדובר בשטחים ירוקים עליהן אמורים להקים גינות לטובת כלל התושבים ולא ייתכן שאנשים באו בתקופת הבחירות ופעלו כגנבים בלילה על מנת לקבוע עובדות על חשבון כלל האזרחים".

הבכירים בעירייה מדגישים עם זאת כי "זה ברור שלמי שמגיע בית כנסת הוא יקבל הכל, כל קבוצת מתפללים - ולא משנה למי היא משתייכת - תקבל את המגיע לה, אבל צריך שיהיה חוק וסדר ושאנשים יפעלו לפי הכללים ולא בשיטת 'כל דאלים גבר'".

ל"כיכר השבת" נודע כי ראש העיר אברהם רובינשטיין הנחה את צוות לשכתו לפעול, במקביל לפינוי, כדי להקצות מקום תפילה מסודר לכל הקהילות שבתי הכנסת שלהם מפונים לאחר שנבנו בצורה לא חוקית. הבכירים בעירייה ששוחחו עם "כיכר השבת" מאשרים את הדברים ומציינים כי "הובהר לכל קהילה שפונתה או שעומדת בפני פינוי, כולל ל'פלג', כי הם יקבלו הקצאה מכובדת, אך הכל בכפוף לחוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר