דיווחים בארה"ב

חברת סייבר ישראלית סייעה לחיסול חשוקג'י?

על פי ה'וושינגטון פוסט', ישראל אישרה לחברת הסייבר הישראלית NSO למכור לסעודים מערכות סייבר לריגול שאפשרו להם לעקוב אחר העיתונאי ולהביא למותו (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ג'מאל חשוקג'י (צילום מסך: ערוץ היוטיוב koerberstiftung)

חיסולו של העיתונאי הסעודי-אמריקאי ג'מאל חשוקג'י ממשיך לעורר גלים והפעם ישראל נכנסת לתמונה כשעל פי דיווח בוושינגטון פוסט, היא אישרה לחברת סייבר ישראלית בשם NSO למכור לסעודים תוכנת ריגול ששימשה אותם על פי טענות חברו של חשוקג'י כדי להביא לחיסולו.

לפי המקורות, ששוחחו עם פרשן העיתון האמריקני דיוויד איגנשיוס, תמורת האישור הישראלי למכור את התוכנה לסעודים שניתן על ידי ממשלת ישראל, התייצבו הסעודים לימינה של ישראל בנושא המאבק באיראן

ב"וושינגטון פוסט" נטען כי העסקאות בוצעו באמצעות חברת הבת Q Cyber, הממוקמת בלוקסמבורג. על פי הדיווח, אנשי Q Cyber הבטיחו לסעודים גישה למטרות בשש מדינות במזרח התיכון, וסייעו לסעודים באופן ישיר בבעיות שעלו בשימוש במערכות שנמכרו להם.

כזכור, בשבוע שעבר אף הוגשה בישראל תביעה כנגד החברה על ידי חברו של חשוקג'י, עומר עבד אלעזיז אלזהראני, תושב קנדה ובמקור אזרח סעודי, שטען כי המערכת הופעלה נגדו והשיחות וההודעות שלו עם חשוקג'י והביאה לחיסולו של חברו. התביעה היא בדרישה לפיצויים על סך 600 אלף ש"ח.

מחברת NSO נמסר בתגובה ל-ynet כי "החברה פעלה ופועלת אך ורק בכפוף לחוקי הייצוא הביטחוני ובהנחיה ופיקוח צמוד של כלל גורמי הביטחון. הטכנולוגיה של NSO מסייעת לגופי ממשל ואכיפת חוק להילחם בטרור ופשע. עד היום המוצרים סייעו לממשלות למנוע פיגועי התאבדות, לעצור ברוני סמים וסוחרי אדם וכן להחזיר חטופים".

בחברה הוסיפו: "מטעמי ביטחון לא נציין אם ממשלה מסוימת מורשית להפעיל את הטכנולוגיה שלנו. המוצרים של החברה נמכרים לגופי ממשל ואכיפת חוק מורשים למטרה הבלעדית של חקירת ומניעת טרור ופשע. המוצרים מופעלים רק על ידי אותם גופים ללא כל מעורבות של עובדי NSO".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר