לקראת המאבק

פינוי בתי הכנסת: רבני 'הפלג' נועדו בחשאי בשטיבל של גור

רבני "הפלג", הגר"צ פרידמן והגר"א דויטש, נועדו בחשאי ביום שישי, בשטיבל של גור, לדיון על דרכי הפעולה על פינוי בית הכנסת. נציגי 'הפלג' בעירייה: "ידינו חופשיות לפעול בכל דרך שהיא" (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
רבני 'הפלג' בפגישתם (באדיבות המצלם)

מנהיגי 'הפלג הירושלמי', הגאון רבי צבי פרידמן והגאון רבי אשר דויטש, נפגשו ביום שישי להתייעצות על דרכי הפעולה בעקבות כוונת עיריית בני ברק להרוס את בית הכנסת "דרכי שמואל" בקריית הרצוג, כחלק מפינוי בתי הכנסת שנבנו על שטחים ירוקים, המיועדים לכלל הציבור.

הגר"א דויטש הגיע בחשאי ל'שטיבל' של גור בשכונת אור החיים בבני ברק - מקום לימודו הקבוע של הגר"צ פרידמן, שם ישבו במשך שעה ארוכה ב'בית שני' להתייעצות.

הפגישה התקיימה בין היתר לאור הצעותיו של ראש העיר אברהם רובינשטיין, כפי שנחשף ב"כיכר השבת", להקצות ל'פלג' מקום תפילה חלופי. למרות ההצעה, רבני 'הפלג הירושלמי' החליטו כי מבחינתם הריסת בית הכנסת לא באה בחשבון. לטענתם, אין פתרון מיידי עבור המתפללים מאחר והוא הציע קודם להרוס ואז למצוא משהו חלופי במקום רחוק.

הגר"ע אוירבך בבית הכנסת

גורמים ב'פלג' אומרים ל"כיכר השבת" כי "בימים האחרונים נעשים ניסיונות על ידי דמויות חשובות ורבנים מוכרים מהארץ ומחו"ל בכדי לנסות ולדבר על ליבו של ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין, אך בינתיים נראה כי האיום להריסת בית הכנסת נותר על כנו".

לדבריהם, "המתפללים טוענים כי לא יעלה על הדעת שבתוך מתחם ענק של בתי כנסיות של כל העדות והחוגים - דווקא ביהכ"נ "דרכי שמואל" עומד תחת איום הריסה מיידי".

כפי שדווח אמש ב"כיכר השבת", בית הכנסת של 'הפלג' שיפונה הוא רק אחד מתוך שמונה בתי כנסת בכל רחבי העיר, שנבנו על שטחים ירוקים במהלך תקופת הבחירות, כאשר ארבעה מהם כבר פונו וכעת העירייה עומדת בפני פינוי של ארבעה בתי כנסת נוספים.

בתוך כך, הגאון רבי עזריאל אוירבך, מרבני 'הפלג', ביקר בבית הכנסת ואמר למתפללים כי "צריך לעשות תשעה באב נוסף אם זממם ייצא לפועל חס וחלילה".

הגאון רבי ברוך שמואל דויטש ביקר גם הוא במקום והתבטא בחריפות כי "קשה להבין איך בכלל יהודי שומר תורה ומצוות מסוגל להוביל הריסה של בית הכנסת, אך בפרט כשכל העולם יודע שזה אך ורק בגלל חשבונות פוליטיים גרידא".

בנוסף, הגרי"י קלמנוביץ שיגר איגרת אישית חריפה ביותר לראש העיר אברהם רובינשטיין בעקבות הפינוי המתוכנן.

בתוך כך, נציגי מפלגת 'בני תורה' בעיריית בני ברק שיגרו מכתב לחברי מועצת העיר, בו נכתב כי ראש העיר היוצא חנוך זייברט העניק להם אישור להציב במקום את בית הכנסת. לדבריהם, במתחם ישנם חמישה בתי כנסת שכולם תחת אותו סטטוס.

מכתב נציגי מפלגת 'בני תורה'

"הרינו להודיע", הם כותבים ומאיימים, "שבמסגרת חובתנו [חובת כל יהודי] למנוע פשע של הריסת בית כנסת, תהיינה ידינו חופשיות לפעול בכל דרך שהיא. אנו סבורים שחובתנו לעשות הכל - כולל הכל!! - למנוע ולעצור התנהלות ציבורית נפשעת שכזו".

בכירים בעירייה אמרו אמש ל"כיכר השבת" כי "מדובר פשוט בגזילת שטח מהציבור, בעקבות כך ראש העיר הנבחר, אברהם רובינשטיין, החליט - בגיבוי מלא של הרבנים - כי שמונת בתי הכנסת שנבנו בבריונות תוך גזילת שטחים ירוקים מהציבור - יפונו". לדבריהם, "ההחלטה על הפינויים התקבלה בלי שיקול של מי בית הכנסת, אלא כל בתי הכנסת שנבנו בצורה לא חוקית - פונו ויפונו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר