המשגיח מ'הפלג' תוקף

חנוכייה במשחק כדורגל? "הם יקבלו על זה עונש"

משגיח ישיבת כנסת יצחק בחדרה, הגאון רבי טוביה נוביק, מהרבנים הבולטים של 'הפלג', תקף את מדליקי נרות החנוכה במשחקי כדורגל ואמר כי הם יקבלו על זה עונש. האזינו (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הרב טוביה נוביק (צילום: שמואל דריי)

התבטאות חריפה: משגיח ישיבת כנסת יצחק בחדרה, הגאון רבי טוביה נוביק, הנחשב לאחד הבולטים שברבני 'הפלג הירושלמי', תוקף את ההדלקות הנהוגות בציבור, בקרב יהודים שאינם שומרי תורה ומצוות.

במהלך ועד מצומצם שמסר לאברכים מהישיבה בימי החנוכה, תקף המשגיח במילים חריפות את אלו אשר אינם מדליקים בבית נרות חנוכה אבל מדליקים בחוץ, בטקסים ואירועים.

"חס ושלום – יש משחק כדורגל גדול, מישהו יברך לפני המשחק בחנוכיה גדולה", אמר הרב נוביק, "מה אתם אומרים, הם קיימו איזה מנהג ישראל? בבית הם לא הדליקו, מי שמדליק בבית לא הולך לכזה דבר. עשו חנוכיה והדליקו נרות, הם, אני אומר, שהם יקבלו עונש גם על זה".

לדברי הרב נוביק: "הם לא שייכים לחנוכה, זה לא להדליק נרות חנוכה, נרות חנוכה זה אם אתה במסלול של חשמונאי ובניו. אם אתה לא במסלול של חשמונאי ובניו לא שייך שתדליק את הנרות שלהם".

עוד הוסיף: "נרות שלהם זה כשאתה מזהה את עליונות התורה והמצוות באופן מוחלט. לא להדליק נרות, זה צריך לסמל משהו, זה לא מסמל לך כלום. הדלקת הנרות, ההלל וההודאה, שוללים פה איזה מסלול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר