נס חנוכה

תעלות המזגן הצילו את המשפחה מאש החנוכייה

פליטת עשן מהמזגן בסלון, בעת שבני המשפחה החרדית ישבו בו ושוחחו מענייני חג החנוכה, הבריחה אותם בזמן - בלי שכלל ידעו על הלהבות המכלות את כל חדר הילדים שלהם (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
חדר הילדים ההרוס, לאחר השריפה (באדיבות המצלם)

נס בחנוכה: שריפה שנגרמה כתוצאה מנרות החנוכה, התגלתה בעוד מועד באמצעות תעלות המזגן שפלטו עשן שחור וסמיך בסלון הבית בו ישבו כל בני הבית וחגגו עם הנרות שלידם, בעוד בחדר הילדים השתוללות הלהבות.

האירוע התרחש אמש (מוצאי שבת) בקומתו הראשונה של בנין ברחוב יונתן בן עוזיאל, בשכונת גבעת שאול שבירושלים. אבי המשפחה הוא אחד מתלמידי החכמים הנודעים בשכונה, אב למשפחה ברוכת ילדים.

אחרי הדלקת הנרות, ישב האב עם ילדיו בסלון הבית מול נרות החנוכה שהודלקו בסלון, ושוחח עמם מענייני החג. לפתע חדר עשן שחור וסמיך מתעלת המזגן שמעל ראשם.

הם נבהלו, אך התעשתו מהר ומיהרו לצאת מהבית, מחשש שאירע קצר במזגן שחימם את ביתם, ועד מהרה גילו כאמור כי שריפה משתוללת בחדר הילדים - שלמרבה הנס היה ריק.

בני הבית החלו בפעולות כיבוי, ועד מהרה הגיעה למקום גם מכונית כיבוי אש שהוזעקה לזירה. בסופו של אירוע, חדר הילדים נשרף כולו, על תכולתו, וגם הבית כולו הפך שחור.

מדובר בנזק כספי אדיר, שכן מומחי הכבאות טוענים שהקירות יוסיפו לפלוט פיח - אלא אם כן ייצבעו מחדש בחומר מיוחד. כמו כן, נוצר צורך להחליף את המזגן והתעלות שנשרפו מבפנים, וכמוכן לרכוש את כל הריהוט לחדר הילדים, מיטות ומזרונים, הארונות ותכולתם, וכן להתקין חלון חדש שנעקר בידי אנשי הכיבוי במהלך עבודתם ההכרחית.

מומחה מטעם מכבי האש שהגיע הבוקר לדירה קבע, שהשריפה אירעה כתוצאה מאחת החנוכיות שדלקה בחלון חדר הילדים.

כעת בני המשפחה מתגוררים בבית הסבא והסבתא בירושלים, שכן לפי מומחי הכיבוי מסוכן להיכנס לדירה במשך שבוע ימים לפחות.

עסקני השכונה, בראשם הרב שמואל גריינר, כינסו היום אסיפה דחופה במגמה לבוא לעזרת המשפחה ולסייע לה לשקם את הדירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר