מפתיע:

הדלקת נר חנוכה בלשכת הרמטכ"ל הגרמני

אירוע נדיר בלשכת רמטכ"ל צבא גרמניה: הדלקת נר חנוכה על ידי רב העיר ברלין ושליח חב"ד הרב יהודה טייכטל. הרמטכ"ל: "כיום צבא גרמניה בעד להביא שלום" (בעולם)

(צילום: הקהילה היהודית בברלין)

לראות ולא להאמין: רמטכ"ל הצבא הגרמני (הבונדסוור), אברהרד צורן, אירח בלשכתו את רב העיר ברלין הרב יהודה טייכטל ושליח חב"ד בעיר הרב שמואל סגל, להדלקת נר חנוכה.

הרמטכ"ל התכבד להדליק את השמש, כשקודם לכן, הרב טייכטל נתן הקדמה ובה הסביר את משמעות הדלקת נר החנוכה.

לאחר הדלקת השמש, הרב טייכטל הדליק את נרות החנוכה כשהרמטכ"ל מאזין בקשב לברכות שנאמרו בלשון הקודש. בסיום ההדלקה, פתח הרב טייכטל והרב סגל בשירת "הנרות הללו" כמיטב המסורת.

"היום צבא גרמניה בעד להביא שלום וכחלק ממאמץ זה אנחנו מדליקים כאן את החנוכייה", אמר הרמטכ"ל הגרמני, "זה מעשה מעודד ואני אספר עליו לגנרלים של הצבא ואדגיש בפניהם את תפקידנו להרבות באור".

בהמשך, האזין הרמטכ"ל לבקשותיו של הרב טייכטל לגביי צרכיהם של החיילים היהודיים המשרתים בצבא הגרמני.

"לחשוב על ימי ההיסטוריה המדממים ולעמוד בימי החנוכה בלשכת רמטכ"ל הצבא ולהדליק בנוכחותו את הנר - זה מעמד מרגש במיוחד", אמר הרב טייכטל, "בימי השואה, יהודים מסרו את נפשו להדליק נר חנוכה מקליפות תפוחי אדמה, כשהם מתחמקים מעיניי המרצחים, והנה כיום אנו זוכים להדליק בגאווה יהודית את נר החנוכה בלשכת החייל הגרמני מספר אחד".

ההדלקה התרחשה ימים ספורים לאחר ההדלקה שריגשה את העולם בשער המפורסם בברלין, בו השתתף לראשונה נשיא גרמניה פרנק-ואלטר שטיינמאייר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר