'משפחת יהודים ספרדים'

המחוקקת האמריקנית חשפה: אני צאצאית למגורשי ספרד

אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, מחוקקת היספאנית - הצעירה ביותר בתולדות הקונגרס האמריקאי, חשפה בטקס הדלקת נרות כי מקורה במשפחת יהודים ספרדים, שגורשו לפורטו ריקו (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אלכסנדריה אוקסיו-קורטז (צילום: shutterstock)

אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, שנבחרה בחודש שעבר לקונגרס האמריקני, חשפה אמש (ראשון) כי היא ממוצא יהודי.

אוקסיו-קורטז, פעילה פוליטית דמוקרטית, שמקורה במדינת פורטו ריקו שבים הקריבי, שעשתה היסטוריה כשנבחרה בגיל 29 כמחוקקת הצעירה ביותר בתולדות בית המחוקקים, השתתפה בטקס הדלקת נר חנוכה שאורגן על ידי ארגון יהודי-פרוגרסיבי, ברובע קווינס בניו יורק.

על פי 'הארץ', חברת בית הנבחרים שהתארחה באירוע ונאמה במהלכו, חשפה שמשפחתה גילתה כי "לפני זמן רב, דורות רבים אחורה, המשפחה שלי היו יהודים ספרדים".

אוקסיו-קורטז הסבירה: "בזמן האינקוויזיציה, היהודים נאלצו, כלפי חוץ, להמיר את דתם לקתוליות. אבל כלפי פנים, הם המשיכו להיות מי שהם ולדבוק באמונתם. קבוצה של אנשים חזקים, שרצו להמשיך לחיות את חייהם כרצונם, החליטו לעלות על ספינה ולעזוב את ספרד".

צפו:

"חלקם הגיעו לפורטו ריקו", היא המשיכה. "זה הסיפור של פורטו ריקו, אנחנו לא משהו אחד, אנחנו שחורים, ילידים, ספרדים, אירופאים. זו התרבות של האי. מישהו היה פותח ארון, ובפנים היתה חנוכייה קטנה... ואז לאנשים האלה נולדו ילדים, ולהם נולדו ילדים, והתרבויות האלה החלו להתערבב, כך שהדורות הבאים כבר לא הבינו את המשמעות של להיות קתולים כלפי חוץ אבל יהודים מבפנים".

אוקסיו-קורטז סיפרה מאוחר יותר ל'הארץ', כי זו הפעם הראשונה בה דיברה על הרקע היהודי של משפחתה בפומבי, וכי לא תכננה לדבר על כך מראש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר