פרסום ראשון

יוחנן ויצמן מבקש: להעלות את מתחם ורבורג לדיון - בישיבה הראשונה של ליאון

לאחר החלטת הוועדה המחוזית להעביר את הדיון במתחם ורבורג בקרית יובל לידי מועצת עיריית ירושלים, יוחנן ויצמן דורש לקיים דיון בנושא כבר בישיבת המועצה הקרובה (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון: לאחר החלטת הוועדה המחוזית להעביר את הדיון סביב מתחם ורבורג בקרית יובל לידי מועצת עיריית ירושלים, ח"מ העיר יוחנן ויצמן (גור) דורש לקיים דיון בנושא כבר בישיבת המועצה הקרובה - הישיבה הראשונה של ראש העיר הנכנס משה ליאון.

כזכור, 'מתחם ורבורג' בשכונת קרית יובל בירושלים, הפך לאחד מסמלי השינוי הדמוגרפי המתרחש בשכונות המעורבות בעיר, בעקבות המאבק שמתחולל בין החרדים לחילונים על השליטה במקום.

בעקבות ההפגנות הרבות שהיו סביבו, אף נולד 'מתווה השכונות' של ראש העירייה ניר ברקת, שחרת על דגלו את שימור הצביון הקיים של שכונות העיר וסימון טריטוריות נפרדות למגזרים השונים.

בשבוע האחרון נערך דיון בוועדה המחוזית על עתיד המתחם, כאשר במסגרת הדיון בהתנגדויות הועלתה טענה על ידי החרדים נגד סמכות העירייה להגיש את התכנית, מהטעם שלא התקיים דיון בעניינה במליאת המועצה ולא התקבלה מטעמה החלטה בדבר הגשת התכנית.

בסיום הדיון קיבלה הוועדה החלטה לשוב ולדון בתכנית בדיון פנימי וזאת בין היתר על מנת לבחון משפטית טענות מקדמיות שהועלו במסגרת הדיון.

בהחלטה שהתקבלה, מחזירה הוועדה את ההחלטה לידי חברי מועצת עיריית ירושלים כפי שדרשו החרדים בכל הדיונים, וכך נכתב: "אחר שהוצגו בפני הוועדה כלל טענות הצדדים וכן עמדת היועצת המשפטית של הוועדה המחוזית, ובשים לב כי התכנון המוצע בתכנית מקובל על הדרג המקצועי בעירייה ולהליכי התכנון שנעשו עד כה במסגרת הוועדה המחוזית, הוועדה המחוזית פונה לרשות המקומית לקבלת עמדתה בנוגע לתמיכת בתכנית והגשת התכנית מטעמה. עמדת העירייה תועבר בתוך 45 ימים. הוועדה תשוב ותדון בתכנית לאחר קבלת עמדת עיריית ירושלים".

כאמור, בישיבת המועצה הראשונה שתיערך השבוע (חמישי) צפויה העירייה לדון בבקשתו של חבר המועצה יוחנן ויצמן בנושא הרגיש סביב עתיד מתחם ורבורג, מה שכונה "מתחם המריבה" בשכונת קרית יובל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר