חבוש קסדה

אווירה מתוחה: הרמטכ"ל סייר בגבול הצפון

"מגן צפוני": רא"ל גדי איזנקוט ביקר את הלוחמים הפועלים בגבול הצפון כחלק ממבצע חשיפת מנהרות הטרור של חיזבאללה; דובר צה"ל מזהיר את כפריי לבנון, שהמנהרות יוצאות מתחת לבתיהם (צבא וביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הרמטכ"ל על הגבול, היום (צילום: דובר צה"ל)

מבצע "מגן צפוני": הרמטכ"ל סייר היום (שני) בגזרה המתוחה בגבול הצפוני, וביקר את הלוחמים הפועלים במקום, כחלק מהמבצע לגילוי מנהרות הטרור של חיזבאללה.

רב-אלוף גדי איזנקוט שהה במרחב החטיבה המרחבית 'ברעם', כשהוא חבוש קסדה לראשו ואפוד מגן לגופו, לצד אלוף פיקוד צפון יואל סטריק, מפקד אוגדת הגליל תא"ל רפי מילוא ומח"ט 300. יחדיו הם צפו בעבודות בשטח, ולאחר מכן קיימו הערכת מצב.

במקביל, דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס צוטט בעיתון הסעודי הנחשב "א-שרק אל-אווסט" כאומר: "המשך הפעילות הזו יביא להידרדרות ביטחונית. מה שקרה ברובע דאחיה בביירות במלחמה שנערכה ב-2006 יהיה כפול בעוצמתו ובכל שטח המדינה".

לדברי מנליס, "לצד הכוחות שמבצעים את החיפושים אחר המנהרות שבנה חזבאללה בכפרי הדרום וחודרות את הגבול הישראלי, נמצאים כוחות חיל האוויר, הים והיבשה במוכנות להתמודד עם כל הידרדרות".

"עברנו 12 שנים של שקט עם לבנון מאז המלחמה בשנת 2006 ואנחנו מעוניינים שהשקט הזה יימשך 12 שנים נוספות, ואפילו יותר מכך, אבל אנחנו נחושים לחסל את הסכנה הביטחונית שמהווה איום עלינו. המנהרות הן חלק מתוכנית התקפה שהכין חיזבאללה תחת הכותרת 'כיבוש הגליל'".

תיעוד פעילות כוחות צה"ל, בידי חיזבאללה (צילום: מתוך טוויטר)

לשאלה האם ישראל לוקחת ברצינות את איומי חיזבאללה "לכבוש את הגליל" והאם יש לארגון הטרור את היכולת לבצע זאת, ענה דובר צה"ל: "כמובן שלא, הוא לא יכול ואנחנו לא נאפשר לו. במצב הטוב ביותר שלו הוא יצליח לכבוש כפר או לכתר כפר אחר ולאיים על קטע קטן מכביש 90. אנחנו לא מזלזלים בשום דבר. הכנו את עצמנו לתגובה קשה, עוצמתית ומהדהדת על כל ניסיון כזה".

"תגובתנו לזה תהיה בדומה למה שעשינו ברובע 'דאחיה' בביירות, ב'מלחמת לבנון השניה'. זה יהיה פי כמה וכמה בביירות ומחוצה לה, והאחריות על כך היא לא רק של חזבאללה אלא גם על שני 'העונים' - הנשיא מישל עון ומפקד הצבא ג'וזיף עון - ראש הממשלה חרירי ושאר המנהיגים שחיזבאללה משקר להם".

"חיזבאללה מבצע את ההוראות של קאסם סולימאני מאיראן", הוסיף מנליס, "כדי לבנות איום חדש על ישראל, הפעם מלבנון. בנוסף לטילים ומפעלי הנשק הם בונים מנהרות. במשך ארבע שנים הם בונים בלי הפסקה. עד יום שלישי האחרון הם עבדו שם. אנחנו גילינו שתיים- הראשונה בכפר כילא ועל מקום השנייה נודיע בהמשך. יש סימנים למנהרה בכפר ראמיה ואנחנו יודעים על עוד". לדבריו, "האיראנים שלא מוצאים כסף להציל מיליוני איראניים מהמשבר הכלכלי, וחיזבאללה שלא מוצא כסף מספיק כדי לשלם לפצועים שלו מהמלחמה בסוריה הוציאו עשרות ואולי מאות מיליוני דולרים על בניית מנהרות, שנחשבות נשק מרכזי במלחמה בישראל. אנו הפתענו אותם בחשיפת המנהרות והפעילות להריסתן".

מנליס סיים באזהרה לתושבי כפרי הדרום "שנבנות מנהרות מתחת לבתיהם ומוקמים מחסני נשק ביניהם", וכי ישראל תתקוף את האתרים האלה. "קאסם סולימאני יושב שבע רצון בטהראן, חסן נסראללה יציב בביירות, ושניהם שמים את לבנון ואת הלבנונים כבני ערובה בידיהם. ההנהגה הלבנונית עוצמת עיניים. חלק מכוחות צבא לבנון הרשמי משתפות פעולה עם חזבאללה ונחשבות שותפות שלו בפעילות. כולם נושאים באחריות לכל הידרדרות שעלולה להתרחש מכך", סיכם דובר צה"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר