הצצה ל'מגן צפוני'

"מעבדת המנהרות": כך נשמעות החפירות בגבול הצפוני

צה"ל חושף הערב הקלטות של רעשים סיסמולוגיים של חפירת מנהרות הטרור על ידי חיזבאללה בצפון הארץ • סרן ג': "לקחנו את הידע והניסיון שצברנו ברצועת עזה ועלינו איתם לצפון" (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

בצה"ל חשפו הערב (שני) הקלטת החפירות של ארגון הטרור חיזבאללה הפועל לחפור מנהרות טרור לתוך שטח ישראל, בגובל הצפוני.

מבצע הסיכול מבוצע על ידי צוות טכנולוגי מודיעיני מיוחד ומשותף לפיקוד הצפון ואגף המודיעין שהוקם בשנת 2014.

בצה"ל סיפרו כי בחודשים האחרונים ולאחר שהתגבשה תמונה איכותית על ידי הצוות, הוקמה בעוצבת 'הגליל' מעבדה טכנולוגית לגילוי ואיתור מנהרות.

על המעבדה מפקד עליה סרן ג'. במסגרת פעילות המעבדה, פועלים לצד סרן ג' וסגנו, סרן ש', מהנדסים, חוקרים ומומחים במגוון תחומים טכנולוגיים ומחקריים מהחטיבה הטכנולוגית ליבשה.

בהודעת דובר צה"ל נאמר כי: "הצוות הטכנולוגי המודיעיני והמעבדה מהווים יחדיו זרוע טכנולוגית לגילוי המנהרות והם משתמשים במחקר טכנולוגי הכולל סריקת תאי שטח ופענוח המידע המתקבל מהם. המעבדה פועלת במקביל גם לשיפור טכנולוגיות קיימות וחותרת לפיתוח טכניקות גילוי חדשות לאיתור ומיפוי, התואמות את האתגר הספציפי של מנהרות טרור בתוואים שונים. אנשי המעבדה עובדים בשיתוף פעולה עם כוחות ההנדסה בשטח ויחידות נוספות החל מאיתור המנהרה, דרך חקירתה ולמידתה ועד לסיכולה".

מדברי ראש מחלקת תקיפה ואיסוף בחטיבה הטכנולוגית ליבשה באט"ל, אלוף משנה יניב אביטן: "פיתוח יכולות המעבדה בצפון ושיטות פעולתה, בוצע לאור ניסיוננו בהפעלת המעבדה באוגדת עזה. אנו נחושים להתמיד במאמצים להפעיל את היכולות הטכנולוגיות והמחקריות שלנו לשירות ובצמוד לכוחות המבצעיים בשטח. לרשותנו בחטיבה הטכנולוגית ליבשה מיטב המוחות הטכנולוגיים והאמצעים הנדרשים לעמידה במשימה".

מדברי מפקד המעבדה לגילוי מנהרות בעוצבת הגליל, סרן ג': "בתפקידי הקודם הייתי סגן מפקד המעבדה לגילוי מנהרות באוגדת עזה. הבאנו את הידע שצברנו שם ועלינו לצפון. המאמץ הטכנולוגי משתלב יחד עם המאמץ המבצעי והמודיעיני באוגדה. למדנו שכשאנחנו מביאים לשטח מהנדסים, חוקרים ואנשי טכנולוגיה במגוון תחומים התוצאות לא מאחרות להגיע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר