"הרבי ביקש"

חצי מיליון סופגניות ואלפי חנוכיות ענק: ה'מבצע' של חב"ד

נחשפים המספרים האדירים: 'מבצע חנוכה' המסורתי של חב"ד מתקיים בכל שנה בכל ערי העולם, אך גם מימדי הפרוייקט שבארץ הקודש לא היו מביישים צבא שלם (חסידים)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
מסיבת חנוכה שארגנו צעירי חב"ד בירושלים (צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90)

צעירי חב"ד מסכמים בסיפוק את 'מבצע חנוכה' של שנת תשע"ט, וחושפים נתונים שמוכיחים את היקף ה'מבצע'.

בכל רחבי העולם מתקיימים זה שנים אירועי חנוכה: הדלקות ציבוריות, חנוכיות ניידות ועוד - כשהדבר זוכה לסיקור תקשורתי מהדהד ורחב היקף.

אך גם בישראל, ב-420 בתי חב"ד הפרושים בכל רחבי הארץ, ניהלו פרוייקט שמימדיו לא היו מביישים צבא שלם. במהלך החנוכה חולקו כ-50,000 מארזי חנוכיה ונרות על ידי חסידי חב"ד, כאשר בכל ערב פשטו החסידים על מוקדים רבים, לצד ביקורי בית, חילקו מארזים חגיגיים ואף קיימו הדלקות במרכזים מסחריים, בתי עסק, משרדים ועוד.

כ-5,000 חנוכיות ענק הוצבו במרכזי הערים, וכ-1,400 חנוכיות מיוחדות הותקנו על גבי רכבים שקיימו 'שיירות אור' ברחבי הארץ. כחצי מיליון סופגניות חולקו במהלך החנוכה לעמך בית ישראל, לצד אנשי כוחות הביטחון.

מעל חצי מיליון עלוני הסברה, ובהם הלכות ומנהגי החג, הופצו במהלך החג והעניקו להמון העם הסבר קליט ותמציתי על ימי האור.

"הרבי ביקש שוב ושוב, לאורך השנים, שייעשה מאמץ עליון להגיע לכל יהודי ולהביא לו את שמחת החנוכה", אומר הרב יוסף יצחק אהרונוב, ראש מפעל השליחות בארץ. לדבריו, "למרות השנים הרבות מאז הכרזת המבצע, זה הולך ומשגשג מידי שנה ומגיעים לשיאים חדשים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר