גידול בעלי חיים במגזר הדתי - יש גם חובות

המגזר הדתי בישראל מונה מאות אלפי תושבים. רבים מהם מגדלים בעלי חיים כמו כלבים, חתולים וכדו. האם ישנן הנהגות מיוחדות עליהן צריך להקפיד?(שיווקי)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בתורה ישנה התייחסות מפורשת כיצד לנהוג עם בעלי חיים, ולמעשה אין כל איסור הלכתי לגדל כלב או בעל חיים אחר, אך ידוע כי רבים במגזר הדתי נמנעים מאימוץ ומגידול כלבים כיוון שהכלב נחשב בעיני רבנים ופוסקים מסוימים כחיה מטונפת ומסוכנת.

הלכות צער בעלי חיים ומקורן בתורה

רבים לא יודעים אך המושג "צער בעלי חיים" הוא ביטוי הלכתי המופיע בתורה, כך לדוגמה בספר שמות מופיע הפסוק – "ונתתי עשב בשדך לבהמתך, ואכלת ושבעת", כלומר התורה מצווה עלינו לתת אוכל קודם כל לחיות הבית ורק לאחר מכן אנו יכולים לשבת ולאכול בעצמנו. עם זאת, בגמרא נאמר כי אסור לאדם להכניס כלב רע ביתו (לא תשים דמים בביתך), אך הכוונה היא לא לגדל כלב בעל אופי רע העלול לסכן את בני המשפחה, שכנים ועוברי אורח.

אחוז מגדלי חיות מחמד במגזר הדתי

על פי נתוני משרד החקלאות למעלה מ-600,000 כלבים רשומים במאגר הממשלתי, כמו כן בסקר מקיף בנושא שוק חיות המחמד בישראל עולה כי חיית המחמד הפופולרית ביותר בארץ היא כלב, בעיקר כלבים מעורבים. כ-25% ממשקי הבית בישראל מגדלים לפחות חיית מחמד אחת, ב-47% מתוכם מגדלים כלב, וחיות מחמד פופולריות נוספות הן חתול, דגים, ציפורים, ארנבות ואוגרים.

במגזר הדתי רק כ-18% ממשקי הבית מגדלים חיות מחמד, כאשר במגזר החרדי האחוז נמוך בהרבה. יש דתיים המגדלים כלב לצורך שמירה והגנה על חיי אדם ורכוש, אך ברוב המקרים משפחה דתית מחליטה לאמץ כלב או חיית מחמד אחרת לבקשת הילדים.

מאחר ויש טענות לכאן ולכאן על כללי ההלכה בנושא גידול בעלי חיים וחיות מחמד, יש רבנים המחליטים להורות על איסור גורף לגדל כלבים וחיות מחמד אחרות, בעוד אחרים מפגינים גישה ליברלית ופתוחה יותר, והם מציינים את הלכות צער בעלי חיים המופיעות בתורה כבסיס לחיזוק טענתם.

אגב, בשנים האחרונות גברה המודעות לחשיבות גידול חיות מחמד, לכן ניתן לראות גידול במספר משקי הבית מהמגזר הדתי בהם מגדלים כלב. כמו כן, בשנים האחרונות הוקמו עמותות במגזר הדתי והחרדי העוסקות בצער בעלי חיים, למשל נגד מנהג הכפרות ונגד יצרני הפרוות.

גידול כלב במגזר הדתי

אם אתם שייכים למגזר הדתי ואתם מתכננים לגדל כלב, עליכם להבין כי הגור החמוד והפרוותי עומד לגדול במהירות ולהישאר אתכם שנים ארוכות. יש לטפל בכלב במסירות, למלא עבורו את קערת האוכל מדי יום, לדאוג למים טריים, לקחת את החיה לווטרינר לטיפולים ולבדיקות, וכמובן שיש להוציא את הכלב לטיולים ארוכים, לפחות שלוש פעמים ביום.

אם אינכם יכולים להוציא את הכלב לטיול ממושך של 20 דקות או יותר, באפשרותכם להתקין אפליקציה ייעודית המאפשרת לכם הזמין שירות דוגווקר באזור המגורים שלכם – בעלות משתלמת ושווה לכל כיס. זהו שירות חדשני שעשה עלייה לישראל מארצות הברית, למעשה זהו שירות הוצאת כלבים על ידי אדם מנוסה המיומן בטיפול בחיות מחמד.

מעבר לשירות הוצאת כלבים, תוכלו בעזרת האפליקציה המתקדמת למצוא גם פנסיון לכלב באזור המגורים שלכם, אך קיימת אפשרות נוספת ועדיפה, להזמין שירות דוגסיטר בביתכם או בבית של האדם המשגיח על חיית המחמד שלכם כאשר אתם יוצאים לחופשה, טסים לחו"ל, יוצאים למילואים, עסוקים בעבודה ובלימודים כדומה.

בעזרת האפליקציה תוכלו להזמין שירות דוגווקר בקליק מהיר ובאזור המגורים שלכם. תפקידו להוציא את הכלב לטיול ארוך, ובאמצעות היישום תוכלו לבדוק את מסלול ההליכה, לקבל עדכונים מהדרך ובסוף הטיול, לאחר שהדוגווקר מחזיר את כלבכם האהוב הביתה, תקבלו סיכום הכולל מידע חשוב עבורכם אודות התנהגות הכלב ופרטים נוספים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר