יונתן רזאל ביצע לראשונה את מילותיו של הגר"מ שפירא

הזמר והיוצר יונתן רזאל הלחין את מילותיו של הגאון הרב משה שפירא זצ"ל בהספדו על דניאלי זוננפלד ז"ל שנהרגה בתאונת דרכים. הייתה זו הופעתו האחרונה של הרב בפומבי (קליפים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: משולם סורוצקין)

ביום חמישי האחרון, בטקס חנוכת ישיבה תיכונית יחידה מסוגה בארץ, לנערים בעלי מוגבלויות פיזיות, השמיע יונתן רזאל ביצוע חדש למילותיו של הרב משה שפירא זצ״ל, הלקוחות מתוך דברי הספד שלו לדניאלי זוננפלד ז״ל. הישיבה נקראת ״בינת דניאלי״, והוקמה על שמה של דניאלי זוננפלד ז"ל, מתנדבת עם ילדים חולי סרטן בביה"ח שניידר, שנהרגה לפני שלוש וחצי שנים בתאונת דרכים, כשהייתה בת 20. אביה, מוטי זוננפלד, הקים לזכרה את קרן דניאלי, אשר הקימה, סייעה ופועלת בלמעלה מ-70 פרויקטים שונים בנושאי בריאות ורווחה, חינוך וחברה.

הרב שפירא בנאומו, אמר ״דניאלי נמצאת פה וממשיכה לעשות טוב, את הטוב הזה צריך להמשיך כאן בעולם הזה. ההמשך הזה הוא בשבילה המשך חיים, חסד, אהבה, שפע, רחמים״. הרב שפירא זצ״ל היה רבו וידידו הקרוב של מוטי זוננפלד. הידידות ביניהם החלה כשנאם בטקס פתיחת בית המדרש ״בית רא״ם״ בשכונת בית וגן בירושלים, שנבנה במימונו של מוטי, והתעצמה לאחר מותה של דניאלי ז״ל. הרב שפירא אף הוא שכל את ביתו כשהייתה בת 15 בלבד. נאומו זה על נחמה, ממנו לקוחות המילים בשירו של רזאל, הוא הופעתו האחרונה של הרב בפומבי. הוא נפטר כחמישה חודשים לאחר מכן, בחודש טבת תשע״ז.

רזאל אמר כי ״השיר נוצר בערב ירושלמי אחד מיוחד, בו ישבנו ר׳ מוטי ואני אצלו ושמענו את הדרשה של הרב שפירא זצ״ל במלואה. הייתה איתי גיטרה ובאופן ספונטני התחלתי להלחין את השיר. הוא לא הושמע מעולם בשום מקום, ואני רוצה להשמיע אותו דווקא כאן, בהיוסדו של המקום המדהים הזה״

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר