נגינה ב'מרימבה'

"שליחות חשובה": כך התקבלה שרה נתניהו בגואטמלה

רעייתו של ראש הממשלה יצאה לגוואטמלה ל"שליחות מדינית חשובה", כהגדרתה, והתקבלה בניגון על כלי הקשה מעין קסילופון הנחשב לכלי הנגינה הלאומי במדינה. תיעוד (חדשות)

(צילומים: מתוך טוויטר - Gobierno Guatemala, DGAC Guatemala, Mattanya Cohen, IsraeliPM)

אמש (שני) נחתה שרה נתניהו, רעייתו של ראש הממשלה, בגואטמלה. את הביקור במקום היא עושה בפעם הראשונה כחלק ממשלחת רשמית של משרד החוץ בראשו עומד בעלה.

יציאתה למדינה הרחוקה, אותה הגדירה נתניהו כ"שליחות מיוחדת", נעשתה למרות שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט קבע כי אין לה סמכויות מיוחדות בשליחות דיפלומטית מטעם המדינה.

לפני ההמראה, אמרה רעיית ראש הממשלה: "אני נרגשת מאוד הערב לצאת בשליחות חשובה לגואטמלה, בהזמנתה של ידידתי רעיית נשיא גואטמלה פטריסיה מוראלס, ויחד עם המשלחת שלנו, אני מקווה לייצג את ישראל בכבוד".

ראש הממשלה נתניהו ליווה את רעייתו עד לתוך המטוס, והתייחס לנסיעתה בנאום בכנס השגרירים של משרד החוץ: "אשתי נסעה לגואטמלה במשלחת של משרד החוץ. הזמינו אותה. פותחים שם כפר ורחוב ירושלים. מחסנים מיליון ילדים נגד זיהום וישראל נוטלת חלק בזה והם מאוד מתרגשים".

עם נחיתתה בגואטמלה, התקבלה נתניהו בידי סגן שר החוץ של גואטמלה לנושאי כלכלה ושיתוף פעולה בינלאומי חיירו אסטרדה ושגריר ישראל במדינה מתי כהן, וזכתה לקבלת פנים מעניינת בדמות ניגונים מסורתיים על כלי ההקשה 'מרימבה', דמוי הקליסופון, הנחשב לכלי הנגינה הלאומי בגואטמלה.

כזכור, בשנים האחרונות חל הידוק משמעותי ביחסים בין גואטמלה לישראל, שבא לידי ביטוי בהעברת השגרירות לירושלים, כמו גם בביקור הנשיא בישראל.

ממשרד ראש הממשלה נמסר, כי "במסגרת הביקור הוזמנו רעיית רה"מ והמשלחת הישראלית להשתתף באירועים רשמיים בנושאי מי שתייה וסיוע לנפגעי אסון טבע, וזאת לאור הסיוע שישראל העניקה לגואטמלה לאחר אסון התפרצות הר הגעש לפני כחצי שנה. באירועים יוכרז על סיוע ממשלתי נוסף של ישראל, כולל סיוע רפואי לילדים. המשלחת תניח אבן פינה להקמתו מחדש של כפר שנהרס בהתפרצות הר הגעש פואגו. ביקור המשלחת בה תשתתף רעיית ראש הממשלה יהווה נדבך נוסף להידוק היחסים המיוחדים בין המדינות, והוא בעל חשיבות רבה במישור המדיני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר