מי-ם לבית שמש

תחנת האוטובוס - בוטלה; התושבים זועמים

תחנת האיסוף לקווים 419 ו-418 מירושלים לבית שמש בסמוך לתחנה מרכזית - בוטלה, והנוסעים, שנאלצים לכתת רגליהם עד לתחנה המרוחקת - זועמים. מעקב 'כיכר השבת' (חדשות)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

חברת 'אגד' הודיעה על ביטול תחנת האיסוף ברחוב ירמיהו / אהליאב בירושלים, של הקווים 418 ו-419, מירושלים לבית שמש. ההודעה, מעוררת זעם רב בקרב תושבי בית שמש ורמת בית שמש, שיאלצו כעת לנדוד ולכתת את רגליהם עד לרחוב ירמיהו, המרוחקת מאות מטרים.

בהודעה של חברת אגד נאמר: "החל מיום שישי 14/12/18 תבוטל העצירה בתחנת האיסוף ירמיהו/ אהליאב (תחנה 3042) לקווים 418 ו-419 בכיוון הנסיעה מירושלים לרמת בית שמש". בהודעה לא פורטה סיבת ביטול התחנה, אך הערכה היא כי הביטול הוא עקב עבודות תשתית בכביש המבוצעות במקום.

בשיחה עם 'כיכר השבת', אומר חיים, נוסע קבוע בקו 419 כי "התחנה הזאת היא לא עוד תחנה, מדובר בתחנה הקרובה לתחנה המרכזית שמשם באים מאות נוסעים משכונות ירושלים המרוחקות, שעתה יצטרכו לקחת עוד אוטובוס מהחנה המרכזית לתחנה הרחוקה של הקו במעלה רחוב ירמיהו".

"אני גר ברמת בית שמש ג'", מספר יוני ל'כיכר השבת', "קו 419 הוא הקו היחיד שמגיע מירושלים לרמת בית שמש ג', כך שאין לי עוד אופציות לנסיעה. ביטול התחנה האחרונה בירמיהו יאלץ אותי לקחת עוד אוטובוס ממקום עבודתי בגבעת שאול, ועד לתחנה המרוחקת בסמיכות לשכונת גני גאולה".

"אני מקווה שהגורמים הרלוונטים יטפלו בבעיה הזאת ויסדרו תחנה לאוטובוסים במקום מסודר ובסמיכות לתחנה המרכזית", מסכם יוני.

"כיכר השבת" פנה לגורמים בעיריית בית שמש בכדי להביא לפתרון הבעיה. מי שנרתם לסייע בעניין הוא סגן ראש העיר לשעבר, שמוליק גרינברג, שכיהן בקדנציה האחרונה כמחזיק תיק התחבורה - שפנה לגורמים במשרד התחבורה ובאגד בניסיון לפתור את הבעיה.

מחברת 'אגד' נמסר בתגובה כי "בהחלטה משותפת של משרד התחבורה, עיריית ירושלים ואגד, הוחלט משיקולי תנועה ובטיחות עקב עבודות המתבצעות בכביש וזרימת התנועה לבטל את עצירת הקווים 418 ו-419 בתחנה זו מירושלים לרמת בית שמש. כמו כן הוחלט וסוכם להשאיר את פעילות הקווים העירוניים בתחנה זו כסידרה. אגד כמפעיל מבצע את הנחיות הגורמים הממלכתיים בכל דבר ועניין".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "תחנת האיסוף בוטלה בשל סיבות תנועתיות ובטיחותית. התחנה אינה מותאמת לאיסוף נוסעים לקווים בן עירוניים והיוותה מפגע תנועתי שגרם עומסי תנועה לכל קווי התחבורה הציבורית.

"חלופה לתחנה זו הינה התחנה "גני גאולה" הממוקמת כ-300 מטר מתחנת ירמיהו, בטוחה יותר ומותאמת לאיסןף הנוסעים ללא גרימת עומסי תנועה. יש לציין כי מדובר בהחלטה משותפת של העירייה, משרד התחבורה, משטרת ישראל וחברת אגד".

בעקבות פניית 'כיכר השבת', לשכת ראש העיר בית שמש עליזה בלוך הודיעה כי תפנה לגורמים במשרד התחבורה עד למציאת פתרון לבעיה.

'כיכר השבת' ימשיך לעקוב עד למציאת פתרון מלא עבור הנוסעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר