הפילוג בבית שמש

אגודת ישראל תוקפת: "מוליכים שולל את הציבור"

בעקבות החתמת רבנים חסידיים בבית שמש נגד כניסת אגודת ישראל לקואליציה בראשות עליזה בלוך, יוצאת הסיעה בהודעה בה היא נתלית בהוראת חריפה מועצת גדולי התורה (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
טקס חתימת ההסכם בין אגו"י לבלוך (צילום: דוברות עיריית בית שמש)

הסערה בבית שמש סביב כניסת אגודת ישראל לקואליציה של ראש העיר עליזה בלוך מסרבת לרדת מסדר היום, וממשיכה להסעיר את 'יהדות התורה' הלא-מאוחדת.

חברי סיעת 'אגודה' בעיר יצאו בשעה האחרונה בהודעה חריפה נגד הניסיונות להחתים רבנים המזוהים עם אגודת ישראל, נגד כניסתם לקואליציה.

בהודעתם כתבו: "יש לראות בחומרה התנהלות גורמים מסוימים המנסים להוליך שולל את הציבור בכותרות שווא, תוך שימוש ציני ברבנים ובציבור, בהחתמת הרבנים שמבקשים לדאוג לצורכי הדת, ולא על התנגדות לכניסה לקואליציה".

"יובהר", נמשכת ההודעה החד-משמעית: "סיעת אגודת ישראל כפופים לשרי התורה והחסידות מועצת גדולי התורה שליט"א ופועלת על פי הוראותיהם; הסיעה חתמה על הסכם קואליציוני עם ראש העיר בלוך לשמירה על הסטטוס קוו בבית שמש, ולמען צרכי הקהילות - וזאת בהכוונת מרנן ורבנן שליט"א".

מרימים 'לחיים'

מכתב זה מגיע על רקע החתמה של מספר רבנים חסידיים בכירים בבית שמש, המזוהים עם אגודת ישראל, שקוראים לא להצטרף בשום אופן לקואליציה של בלוך.

בין החותמים: האדמו"ר מקאליש, הרב קלמן וייס רב קהילות ויז'ניץ בבית שמש, הרב יואל דוד שפיגעל רב קהילת החסידים רמת בית שמש ב', הרב ברוך קליינמן רב שכונת 'קנה בושם' חפציבה והרב שמעון טברסקי רב ה'כלל חסיד'י ברמת בית שמש ג'.

כזכור, לאחר שאמש הצטרפה סיעת 'הפלג' ("בני תורה") לקואליציית בלוך, כפי שנהגה אגודת ישראל, תקפו בכירים בש"ס את ההרכב המסתמן של הקואליציה, על רקע העובדה שהמו"מ ביניהם לבלוך התפוצץ.

"עליזה העדיפה ברגל גסה את האשכנזים על פני הציבור הספרדי", אמרו הגורמים ל"כיכר השבת". "היא נתנה להם למעשה את כל התיקים, את כל הכלים בבית שמש, כשלנו היא משאירה תיקים זניחים".

הפרסום אמש ב"כיכר השבת"

לדבריו, בלוך הציבה דרישה כי ש"ס תפנה את המועצה הדתית לטובת 'הבית היהודי', ו"בדרישה זו התברר שיש סיכונים גדולים לנושא המקוואות בעיר".

"היא למעשה רוצה להכניס אותנו כ'גלגל חמישי', ולפגוע בסטטוס קוו הדתי בעיר, בנושא המקוואות ונושאים נוספים", אמר ל"כיכר השבת" גורם בכיר בש"ס, כשבכך הוא מצטרף לטענות דגל התורה שכזכור נשארה אף היא באופוזיציה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר