מו"מ ללא תוצאות

ירושלים: 'אגודת ישראל' בדרך לאופוזיציה

פגישת המשא ומתן הראשונה בין 'אגודת ישראל' לראש עיריית ירושלים משה ליאון הסתיימה ללא תוצאות, כך נודע ל'כיכר'. בכיר ב'אגודה': "ליאון הציע הצעות לא מכובדות" (אקטואליה)

ישי כהן ואבי רבינא | כיכר השבת |
משה ליאון (צילום: Aharon Krohn/Flash90)

פגישת המשא ומתן הראשונה בין 'אגודת ישראל' לראש עיריית ירושלים משה ליאון הסתיימה ללא תוצאות, כך נודע ל"כיכר השבת".

בפגישה עם ליאון, שנערכה בלשכתו בכיכר ספרא, השתתפו מטעם 'אגודת ישראל' - יוסי דייטש, יוחנן ויצמן, מיכאל הלברשטאם ויעקב הלפרין.

ל"כיכר השבת" נודע כי במהלך הפגישה הציע ליאון ל'אגודה' את תפקיד סגן ראש העיר ברוטציה, כך שנציג 'אגודה' יכהן בתפקיד בחצי השני של הקדנציה, אך לא העלה לדיון את נושא התיקים.

נציגי 'אגודת ישראל' דחו את ההצעה, ליאון השיב כי יבדוק זאת שוב ויחזור אליהם.

בכיר ב'אגודה' אומר ל'כיכר השבת' לאחר הפגישה כי "ליאון הציע הצעות לא מכובדות, ובנוסף הוא סירב לדון בנושאי האידישקייט. הפגישה הסתיימה בלא כלום וכפי הנראה 'אגודת ישראל' תלך לאופוזיציה'".

ביום חמישי צפויה להתקיים ישיבת מועצה ראשונה בה אמורים החברים להצביע על המינויים, אלא שנכון להיום מתקשה ליאון לחלק את התיקים ולהבטיח את כניסתם של כל המפלגות לקואליציה בראשותו.

בשעה האחרונה פרסמה לשכת ראש העיר משה ליאון הודעה מסודרת על סדר היום - 48 שעות קודם ישיבת המועצה, כמתחייב בחוק. בסדר היום לא הועלו נושאי המינויים ובישיבה צפוי להיערך רק טקס פרידה מברקת והצהרת אמונים של חברי המועצה הנכנסת. יצוין כי סדר היום נתון לשינויים עד ישיבת המועצה.

בלשכת ראש העיר אומרים ל'כיכר השבת' כי ישיבת המועצה תתקיים גם אם לא יגיעו להסכמות על התיקים מול על הסיעות.

הסיעות שכבר חתמו עד כה על כניסה לקואליציה הם הליכוד והבית היהודי. מפלגת בני תורה, פלר חסון נחום ומאוחדים צפויים אף הם ככל הנראה לחתום על כניסה לקואליציה.

מפלגות 'דגל התורה' וש"ס נמצאות בשלבים אחרונים של מו"מ, הערכות הן כי בזמן הקרוב יחתמו המפלגות על ההסכם הקואליציוני.

יצוין כי תיק שפ"ע ותברואה נמצאים בידיים של משה ליאון, מה שיקשה עליו להעניק תפקידים נחשקים לאגודת ישראל. בכיר בספרא אומר ל'כיכר השבת' כי התעוררות המחזיקה בשבעה מנדטים שלה - פלוס שני מדנטים נוספים של בן יוסף וחביליו, עדיפה על אגודת ישראל שמחזיקה בשלושה מנדטים ומגיעה עם דרישות גבוהות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר