ביזוי רבה של טבריה

התושבים יערכו עצרת מחאה; רון קובי הביע צער בפני הרב

בעקבות הפגיעה ברבה של טבריה, בצעקות "בוז בוחבוט" במהלך ישיבת המועצה החגיגית, תושבי העיר מתארגנים לעצרת מחאה • בשעת לילה עלה רון קובי בהפתעה לבית הרב והתנצל (חדשות)

רון קובי לצד הרב בוחבוט (צילומים: דוד כהן, פלאש 90)

לאחר הפגיעה אמש (שלישי) ברבה הראשי של טבריה, הגאון רבי משה צבי בוחבוט וביזויו בקריאות "בוז" וצעקות נגדו, במהלך ישיבת מועצת העיר החגיגית שלאחר הבחירות, תושבי טבריה יערכו הערב עצרת מחאה. בשעת לילה, עלה ראש העיר רון קובי בהפתעה לביתו של הרב והביע את התנצלותו, כאשר רהב בוחבוט מצדו הגיב כי הוא מוחל לכולם.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", במהלך ישיבת המועצה בראשות ראש העיר החדש רון קובי, הותקף הרב בוחבוט באלימות מילולית קשה תוך פגיעה בכבוד התורה כאשר תושבים חילונים קראו לעברו: "בוז בוחבוט, רק דידי", וזאת כהמשך למערכת הבחירות הסוערת, לרבנות העיר, בה החילונים תמכו ברב שלמה דידי לרב העיר.

הצעקות על הרב בוחבוט (צילום: שמעון כהן - מקומי טבריה)

הבוקר, מתארגנים התושבים לעצרת מחאה בעקבות ביזוי כבוד הרב. העצרת תיערך בשעה 19:30 ליד ביתו של הרב בוחבוט, המתגורר בסמוך לבניין העירייה".

בתוך כך, ל"כיכר השבת" נודע כי מעט לאחר חצות הלילה, הגיע באופן מפתיע ראש העיר הנבחר רון קובי, לראשונה, לביתו של הרב הראשי הגר"מ בוחבוט, וביקש לשוחח עמו ולהביע את התנצלותו על התקרית בישיבת המועצה.

רון קובי אצל הרב בוחבוט, הלילה (באדיבות המצלם)

כפי שדווח ב"כיכר השבת", במהלך האירוע, ניסה ראש העיר קובי שוב ושוב להרגיע את הרוחות באולם אך לשוא, והרב הראשי סיים את דבריו ושב לביתו. שעות ספורות לאחר מכן כאמור, עלה ראש העיר למעונו והביע את כאבו וצערו על הנעשה וביקש להתנצל בשם כל תושבי העיר על ביזוי כבוד התורה שנעשה בריש גלי.

"אסור שמקרים כאלו יישנו בעתיד", אמר ראש העיר רון קובי לרב בוחבוט, "לא אתן לזה לקרות בשום פנים ואופן". הרב בוחבוט, מצידו, הגיב בסלחנו ואמר לראש העיר: "אני מוחל לכולם בלב שלם ואוהב את כולם. אמשיך את המהפכה הרוחנית הגדולה בעיר הקודש טבריה".

בהודעה שפרסם עורך עיתון "מקומי טבריה", שמעון כהן, נכתב: "איש בל יעדר, עצרת מחאה וחיזוקו של המרא דאתרא הגאון הרב משה צבי בוחבוט שליט"א, לאחר שהיינו עדים לביזיון חכמים כאן בעיר טבריה, חובה עלינו לקום ולמחות על בזיון והסתה, של אנשים חסרי רסן ותרבות. כולנו נתאסף בשעה 19:30".

בשיחה עם "כיכר השבת", אומר שמעון כהן, מארגן ההפגנה כי "מדובר בעצרת שאומרת שהציבור הדתי והחרדי לא על הקרשים, אנחנו מרימים את הראש וממשיכים הלאה. יש לנו הרבה מלחמות להילחם, למשל לקחו לנו את הקראוונים של המתנ"ס, נילחם גם על זה".

לדבריו, "היום העצרת תהיה ליד הבית של הרב שמתגורר ליד בנין העירייה, מדובר על עצרת מחאה עממית, נראה בהמשך היום מי ירצה לבוא ומי לא".

חבר מועצת העיר דודיק אזולאי אומר ל'כיכר השבת' כי "אני לא תמכתי ברב בוחבוט לרב העיר ופעלתי למען הרב דידי, אבל התביישתי מההתנהגות של הציבור, הם הושפעו מההסתה של רון קובי ערב הבחירות ואין להם כבוד מינימלי לרב ראשי, כל מי שנוכח התבייש. זאת לא היתה ישיבת מועצה אלא הצגה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר