המועצה תפסיד?

תביעה חסידית נוספת: 'עיכבו היתרים כדי למנוע בתי כנסת'

זו התביעה הרביעית במספר שמגישים תושבים חרדים כנגד הרשויות בעיירה איירמונט שבניו יורק - בשתי התביעות הראשונות זכו התובעים, ופוצו בסכומים נכבדים מאד (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

תביעה נוספת הוגשה בימים האחרונים נגד מועצת העיירה איירמונט, בשל אפליית חסידים בעיר.

התביעה, שאותה יזמו שלושה רבנים מקומיים ותושבים נוספים, הינה הרביעית במספר שמוגשת כנגד המועצה. איירמונט, עיירה קטנה במחוז רוקלנד שבניו יורק, הוקמה לפני כ-30 שנה בכדי להוות יישוב המבודד מהקהילות היהודיות בסביבה - מונסי למשל, אך מאז גם לאיירמונט הגיעו משפחות חסידיות רבות.

לפי התובעים, מועצת איירמונט מפלה את תושביה החרדים באופן ברור, כאשר כמעט בלתי אפשרי להקים בית כנסת בתחומי היישוב. על פי הטענות, כל בקשה להקצאה או להיתרי בנייה לצרכי דת, נתקלת בהערמת קשיים ובירוקרטיה מצד המחלקות הרלוונטיות.

"שלושים שנה של קנאות אנטי-דתית מספיקים", מסר היועץ המשפטי שמייצג את התובעים. "הקהילה הדתית של איירמונט רק רוצה שיתנו לה להתפלל בשקט ולגור בשלווה, אבל הרשויות של איירמונט עוינים בגלוי".

כאמור, לתביעה זו שהוגשה שלשום (שני), קדמו שלוש תביעות שהוגשו בעבר בשל אפלייה מצד המועצה.

בשתיים הראשונות ניצחו התובעים וזכו בפיצויים - סכומי כסף נכבדים מאד. השלישית הוגשה לפני כעשרה ימים בלבד, כאשר מוסדות וחסידי סאטמר טענו כי המועצה מפלה בין יהודים לנוכרים על חשבון ילדים בעלי צרכים מיוחדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר