תשעה שבועות אחרי

קצין בכיר על חיסול המחבל: "עזרו לו, הוא לא עשה טעויות"

קצין בכיר בפיקוד מרכז התייחס לחיסול המחבל אשרף נעאלווה שרצח את קים יחזקאל וזיו חג'בי ז"ל באזור התעשייה ברקן ואמר: "היינו קרובים אליו בכמה הזדמנויות, הוא פתח באש על הימ"מ (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
פעילות צה"ל בשכם (צילום: דובר צה"ל)

קצין בכיר בפיקוד מרכז התייחס לחיסול הלילה (חמישי) של המחבל המחבל אשרף נעאלווה שרצח את קים יחזקאל וזיו חג'בי ז"ל באזור התעשייה ברקן ואמר כי המחבל כמעט ולא עשה טעויות וכי הוא הסתייע עם גורמים נוספים: "היינו כבר קרובים אליו מאוד מספר פעמים ופספסנו אותו במעט".

הקצין הוסיף כי: "המחבל כמעט ולא עשה טעויות. היה לו הרבה מזל אך הוא לא נערך מראש מבחינה ארגונית לברוח, הוא החליף את מי שעזר לו להסתתר בתדירות גבוהה".

לדבריו: "היה לו גם לא מעט מזל, ולהערכתנו הוא פעל במתווה של מפגע בודד. הערכנו כי הוא לא ייכנע וילחם בזמן מעצרו. הקדשנו לתפיסתו משאבים עצובים, יחידת איסוף מודיעין שלמה ויחידות רבות נוספות כי הערכנו שהוא יבצע פיגוע נוסף".

לדברי הקצין: "הצלחנו להגיע בצורה חשאית למרחב, הנחת העבודה שלנו הייתה שהוא הולך להילחם ולא להיכנע, הוא ירה לעבר הכוחות, באופן מקצועי הימ"מ הצליח לחסל אותו. אם הוא לא היה יורה הוא היה נעצר. זה חלק מהמוסריות של צה"ל".

"היה חשש שהוא יעשה עוד פיגוע" הוסיף הקצין: "הייתה עבודה בלי פוסקת בשטח, הוא היה בצפון השומרון".

מוקדם יותר נמסר מהשב"כ כי: "מחקירות העצורים עלה כי בכוונת המפגע אשרף נעאלוה, היה לבצע פיגוע נוסף, אשר למעשה נמנע עם סיכולו של המפגע הלילה".

עוד נמסר בהודעת שב"כ: "איתורו של המפגע הלילה, אשר בוצע ע"י כוחות שב"כ, ימ"מ וצה"ל, הוא שיאו של מאמץ מתמשך מאז הפיגוע במהלכו, הוביל שב"כ מבצע מודיעיני רחב היקף, שכלל הפעלת יכולות מודיעיניות, מבצעיות וטכנולוגיות שונות, במסגרתן נעצרו ונחקרו על ידי שב"כ מספר חשודים אשר סייעו או היו מודעים לפעילותו של המפגע. כלל העצורים הועברו לחקירת שב"כ, חלקם כבר הועמדו לדין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר