לאחר יומיים

המחבל משטרסבורג אותר ונורה למוות

שריף שחיאת בן ה-29 אותר על ידי שוטרי סיור מקומיים במחסן בו התחבא ונורה למוות לאחר שפתח באש לעבר השוטרים. המחבל רצח ביום שלישי שלושה ופצע עשרה (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
זירת הפיגוע בשטרסבורג (צילום מסך רשת סקיי)

המחבל משטרסבורג, שריף שחיאת, חוסל הערב (חמישי) על ידי המשטרה הצרפתית. על פי התקשורת הצרפתית הוא אותר על ידי שוטרי סיור מקומיים במחסן בו הסתתר ונורה למוות לאחר שפתח באש לעברם.

כוחות הביטחון הצרפתיים ערכו אחר המחבל מצוד נרחב מאז פיגוע הירי ביום שלישי, בניסיון למנוע ממנו גם להימלט מהמדינה.

כזכור, שחיאת הגיע לשוק חגיגי שאותו פוקדים רבים בתקופת החגאות הנוצריות, פתח בירי לעבר סובביו, רצח שלושה בני אדם ופצע כעשרה - ביניהם תייר - והצליח להימלט מזירת הפיגוע במונית כשהוא מאיים על הנהג בנשקו. הנהג סיפר כי המחבל כבר היה פצוע כתוצאה מחילופי ירי עם שוטרים במקום.

לפי עדי הראייה, שיחאת צעק "אללה הוא אכבר" לפני שפתח באש, ובשל כך מי שטיפל בחקירה הייתה היחידה ללוחמה בטרור. על אף עברו הפלילי העשיר, שיחאת נכלל ברשימת הטרור של רשויות הביטחון ונחשב לפעיל אסלאמי קיצוני ומסוכן מה שלא מנע ממנו להשיג את הנשק ולבצע את זממו. שכניו סיפרו כי בתקופתו בכלא הוא עבר תהליך של הקצנה בדת.

מוקדם יותר הערב אמר שר הפנים הצרפתי, כריסטוף קסטנר, כי שלושת הפצועים שפונו לבית החולים ועדיין היו בו, שוחררו לביתם. קסטנר אמר, כי הוא בטוח שהמחבל יילכד, והדגיש כי "המבצע המשטרתי למציאתו עדיין נמשך. 280 חוקרים עובדים קשה מאוד כדי להגיע אל המחבל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר