שוברים שתיקה

ה'מועצת' קבעה: עשרה בטבת - יום תפילה על הגזירות

תחת הכותרת 'קריאה ובקשה לעם ה'', פונים רבני מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל בארה"ב לציבור לנצל את הצום הקרוב לתפילה, בצל הגזירות על חינוך חרדי בניו יורק (חרדים)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
כינוס ה'מועצת' של ארה"ב (צילום: באדיבות המצלם)

במכתב מיוחד שמפרסמת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל בארצות הברית, נקבע צום עשרה בטבת כיום תפילה ציבורי.

תחת הכותרת 'קריאה ובקשה לעם ה'', פונים רבני ה'מועצת' לציבור, בצל החוקים החדשים של מדינת ניו יורק, לפיהם על מוסדות חינוך פרטיים ללמד את התלמידים כמות מוגדלת מאד של לימודי חול.

במכתב, שמתוארך לה' טבת, פונים הרבנים ל"מע"כ הרבנים הגאונים שליט"א, וכל הציבור הנאמן לה' ולתורתו".

"הנה כבר ידוע ברחבי העיר ובכל מדינת ניו יורק, כי מרחפת עלינו סכנה קרובה, וחשש גדול הנוגע לנו ולדור הצעיר המתחנכים במוסדות הקודש באהבת תורה וביראת שמים. אמנם חוגים ידועים בתוך הממשלה ומחוצה לה מתכוננים כעת להכביד ולכפות על בתי האולפנא שלנו סדר חינוכי מקיף במקצועות לימודי חול, אשר יתן טעם לפגם.

"ואנו זקוקים לרחמי שמים לבטל מעלינו גזירה קשה הזאת, היה לא תהיה. לכן נועצנו יחד והננו קוראים לכל עם ה' המתאספים בבתי כנסיות ביום עשרה בטבת הבא, וגם לרבות תלמידי הישיבות הקדושות, לשפוך שיח ולהרבות באמירת תהילים, בעת תפילת המנחה.

"ואבינו שבשמים ישמע שוועתינו ויקבל את תפילותינו שלא ימושו דברי תורה מפינו ומפי זרענו ומפי זרע זרענו עד עולם. הכו"ח בצפיה לישועה, מועצת גדולי התורה באמריקה".

יצויין כי אמנם נשמעו קולות מצד רבני ארה"ב כנגד החוק, כך למשל מפיו של האדמו"ר מסאטמר, אך זוהי התייחסות ראשוננ של מועצת גדולי התורה לחוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר