דרמה בישיבה

ראש הישיבה פיטר את המשגיח במפתיע

משגיח ישיבת "פאר משה" בפתח תקווה, הגאון הרב שלמה חזיזה, פוטר מתפקידו על ידי ראש הישיבה הגאון הרב משה פינטו. התלמידים מעריכים: "זה קשור ל'פלג' ול'עץ'" (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הרב משה פינטו (באדיבות המצלם)

דרמה בישיבה הגדולה "פאר משה" בפתח תקווה, לאחר שמשגיח הישיבה הגאון הרב שלמה חזיזה פוטר מתפקידו באופן פתאומי על ידי ראש הישיבה הגאון הרב משה פינטו.

בשעות הצהריים של יום שלישי, במהלך ארוחת הצהריים, נקראו הבחורים לכינוס חירום בבית המדרש של הישיבה, כשמי שדאג לכנסם היה דווקא המשגיח שביצע את הוראתו של ראש הישיבה.

הבחורים התקבצו לבית המדרש ושם התבשרו על מינוי משגיח חדש לישיבה, במקומו של הרב חזיזה, כאשר הגר"מ פינטו אמר בפתח דבריו: "לדאבוני ולשמחתי המשגיח החדש, תלמיד חכם עצום, ימסור שיחה עכשיו".

לאחר מינוי המשגיח החדש והדחת המשגיח הוותיק, שכיהן בתפקיד מאז קום הישיבה ואף התגורר בה יחד עם משפחתו, הבחורים ההמומים הגיעו להיפרד בצער מהמשגיח שזה עתה סיים את תפקידו, אך אז ראש הישיבה עבר במקום וגער בבחורים, תוך שהוא אומר להם להתפזר ובפניהם אמר לרב חזיזה: "נפרדה דרכינו".

בחורי הישיבה טוענים בשיחה עם 'כיכר השבת' כי הרקע לפיטורין המפתיעים, מגיע לאחר שביום היארצייט הראשון למרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל - בשבוע שעבר, ערכו בישיבה עצרת מספד לזכרו, כשבמהלכו נאם ראש הישיבה הגר"מ פינטו שאף תקף את אנשי 'עץ', תוך שהוא מסביר כי מדובר באנשים המכניסים לחרדיות 'דרך חדשה' והוסיף לתקוף אותם במילים קשות.

בעקבות דברים אלו, משגיח הישיבה המפוטר, המזוהה עם 'עץ', עזב את בית המדרש בזעם, בעוד ראש הישיבה הגר"מ פינטו המשיך בדבריו. לטענת בחורי הישיבה, ככל הנראה זו הסיבה שהובילה לפיטוריו המפתיעים של המשגיח הוותיק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר