כחודש אחרי

נעלם: איפה העציר ישראל מאיר אלישיב?

כמעט חודש חלף מאז הבחור ישראל מאיר אלישיב נעדר מהכלא הצבאי והוא טרם חזר אל הכלא. קרוב משפחתו: נדמה שלצבא נוח שהוא נעדר. דובר צה"ל: נערכים חיפושים (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הפגנה על מעצר אלישיב. ארכיון ((צילום: קבוצת 'מחאות החרדים הקיצונים'))

לפני כחודש יצא העציר ישראל מאיר אלישיב, נינו של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל מהכלא הצבאי בו שהה לאחר שנעצר בגין עריקות, לצורך בדיקה רפואית - ממנה לא שב, עד היום.

אלישיב נשלח לבדיקה פסיכיאטרית בבית החולים שתלמד על מצבו הנפשי, לפני דיון בבית הדין הצבאי, תוך כוונה לחזור אל הכלא אך לבסוף הוא אושפז בבית החולים למעקב אחר מצבו הנפשי, משם הוא יצא ונעלמו עקבותיו.

מאז, הוא רשום כאסיר מן המניין בכלא 4, אך בפועל לא חזר אל הכלא.

גורם צבאי אמר ל'כיכר השבת' כי "ההסתכלות הפסיכיאטרית התקיימה במחלקה סגורה, על כן לא היה צורך בהצמדת שמירה צבאית על אלישיב במהלך שהותו במקום".

במהלך השבוע האחרון, שבועיים לאחר היעדרותו, הוזכר שמו ב'הפלס', בביטאון הפלג הירושלמי, במסגרת הכתבה על האסיר יצחק אריה נכתב כי הציבור נקרא להתפלל גם עבור ישראל מאיר בן גילה אלישיב.

בן משפחתו של אלישיב, אומר ל'כיכר השבת' כי " נדמה שלצבא נוח שהוא נעדר. לצבא היה מאוד קשה להחזיקו משום שסירב לעלות על מדים והתעקש לחבוש כובע", לדבריו, "זאת הסיבה שאפשרו לו לעזוב את הכלא לבדיקה ללא שמירה וסמכו עליו שיחזור".

לדברי בן המשפחה: "המטרה שלנו היא להסדיר את הנושא מול הצבא בהקדם".

מדובר צה"ל נמסר ל"כיכר השבת" בתגובה כי "נגד הנאשם הוגש כתב אישום המייחס לו עבירה של היעדרות מן השירות למשך 317 יום והוא שהה בבסיס הכליאה 394. לבקשת סנגורו, הופנה הנאשם להסתכלות פסיכיאטרית בתנאי אשפוז, בעודו נתון במעצר.

"בניגוד לנאמר, כאשר ביקשו גורמי המשטרה הצבאית להביאו לדיון בנושא הארכת מעצרו, הסתבר כי הנאשם עזב את ביה"ח בלא רשות ובעודו נתון במעצר. בעניין בריחתו מבית החולים ללא רשות הוגשה תלונה למשטרת ישראל.

"בימים אלו נערכים חיפושים בשיתוף מ"י על מנת למצוא את הנ"ל ולהחזירו לרצות את עונש המאסר המוטל עליו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר