פרסום ראשון

חוק הגיור: המדינה תבקש ארכה של חצי שנה

חצי שנה אחרי שבג"צ קיבל את בקשת המדינה לאשר ארכה של חצי שנה לחוקק את חוק הגיור, בכדי ללמוד את 'מתווה ניסים', המדינה תבקש מחר ארכה של חצי שנה נוספת (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מתנגד לחוק. השר אריה דרעי (צילום: Aharon Krohn/Flash90)

חצי שנה אחרי שבג"צ קיבל את בקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו לאשר ארכה של שישה חודשים לחקיקת חוק הגיור החדש, בכדי ללמוד את מתווה השר לשעבר משה ניסים, המדינה תבקש מחר (שני) מבג"צ דחייה של שישה חודשים נוספים, כך נודע ל"כיכר השבת".

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי ממשיך להוביל את הקו שלא לאשר את מתווה השר לשעבר משה ניסים, מתווה שזכה לביקורת קשה מצד גדולי ישראל, בניהם הראשונים לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי שלמה משה עמאר.

הראשון לציון הגר"י יוסף נגד' מתווה ניסים'

בג"צ דן בנושא חוק הגיור לאחר שהוגשה עתירה של מספר ארגונים המבקשים שהמדינה תכיר בגיורים של הרפורמים.

כזכור, לאחר הגשת 'מתווה ניסים', הודיע יו"ר ש"ס אריה דרעי לרה"מ בנימין נתיהו כי אין בכוונתו לאפשר את העברת החוק שהגיש ניסים: "חבל על הזמן, אין מה לדון בדו"ח הזה".

בתוך כך, מכון ליב"ה שיגר בימים האחרונים מכתב לחברי הכנסת, בו הם מזהירים ממחטף דרמטי בנושא הגיור. בחוות הדעת שצורפה למכתב מאשים עו"ד משה פולסקי את השר לשעבר ניסים כי המטרה בכתיבת הדו"ח הייתה להביא להקלה חמורה בהליך הגיור בישראל וכנגד ההלכה: "הדו"ח שמתיימר ליתן מענה מקיף וכולל לסוגיית הגיור, אינו ממלא את מטרתו ואינו נותן מענה מקיף לסוגיות משפטיות וערכיות שונות. נראה כי המטרה 'הוזמנה' מראש והיא: הקלה חמורה בהליך הגיורים במדינת ישראל מעבר לגדרי ההלכה".

הראשון לציון הגר"ש עמאר נגד' מתווה ניסים'

מנגד, ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) טען כי 'מתווה ניסים' מחזיר את הכוח לרבנים וקרא לראש הממשלה: "הצל את הגיור בישראל ודחה את המתווה, המחזיר את הכוח והסמכות לידי הרבנות הראשית. הרבנות נכשלה במשך שנים בטיפול בנושא, באופן שעודד התבוללות ופגע באופייה היהודי של מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר