חיסול או תאונה?

גנרל איראני בכיר נהרג מפליטת כדור מאקדחו

האיראנים דיווחו על מותו של הגנרל, קודרטוללה מנסורי, מבכירי משמרות המהפכה וטענו כי הדבר אירע בעת שניקה את אקדחו. ברשת החלו כבר תיאוריות הקונספירציה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הגנרל, קודרטוללה מנסורי (צילום: תקשורת איראנית)

גנרל איראני בכיר במשמרות המהפכה נהרג אתמול (ראשון) מפליטת כדור מאקדחו האישי בעת שניקה אותו. באתר משמרות המהפכה נכתב שהכדור פגע בראשו וגרם למותו המיידי.

מותו של הגנרל מטעות בסיסית כל כך, העלתה כבר קונספירציות רבות ברשת, כי הוא חוסל. פרופ' עוזי רבי, ראש החוג למזרח תיכון באוניברסיטת ת"א טען בתכניתה של איילה חסון ברדיו 103FM כי "למות מניקוי אקדח מתאים לטירונים ולא לאיש כמוהו, אני חושב שהוא התאבד בגלל מחלה נפשית או פיזית".

הגנרל, קודרטוללה מנסורי, השתתף במלחמת איראן עיראק בשנות השמונים. בשנים האחרונות נרתם למלחמה בדאעש. "מנסורי היה בצוותים הכי רגישים של משמרות המהפכה החל בתחילת הדרך וכלה במלחמה כנגד דאעש. אני חושב שמדובר באדם שהיה בעמדה מאד בכירה. מאד מנוסה. לאחרונה הוא הועבר למזרח איראן שם יש גרעיני מחאה מוצקים כנגד המשטרה וזה אומר דרשני, זה מראה שהמשטר סמך עליו", הסביר פרופ' רבי.

באתר משמרות המהפכה נכתב שמנסורי היה "מגן המקדש" - מונח ששמור ליחידות המובחרות של האיראנים שנלחמים בארגון המדינה האיסלאמית. מאות לוחמים איראנים נהרגו בקרבות נגד דאעש בסוריה ובעיראק.

בארבע השנים האחרונות היה מנסורי המפקד האזורי של הכוחות הקרקעיים של איראן בעיר משהד בצפון מזרח איראן – 900 ק"מ ממזרח לבירה טהרן שם כאמור נלחם במתנגדי המשטרה. בסוכנות הידיעות הרשמית של איראן נכתב שמנסורי פיקד על בסיס צבאי באזור ביטחוני רגיש באזור.

פרופ' רבי, מעריך כי למשמרות המהפכה היה עניין להציג אותו כאדם חזק שלא סובל מחולשה אך עדיין ייתכן והוא חוסל על ידי אויבי הארגון הרבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר