"לא רציתי לעשות את זה"

מתנדבות טוענות: בעלת תשובה 'הושפלה' בלשכת הגיוס

מתנדבות העומדות מחוץ ללשכת הגיוס בירושלים כדי לשכנע בנות דתיות שלא להיכנס, טוענות כי בעלת תשובה "הושפלה" בלשכה בבדיקות רפואיות. דובר צה"ל: הבדיקות - חלק מההליך (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הפגנה מול לשכת הגיוס בירושלים. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מתנדבות הארגון "בחומותיך", העומדות מחוץ ללשכת הגיוס בירושלים, כדי לשכנע בנות דתיות שלא להיכנס ללשכה ושלא להתגייס לצבא, טוענות כי בחורה בעלת תשובה הושפלה בלשכת הגיוס במהלך בדיקות רפואיות.

לדבריהן, במהלך ימי החנוכה, יצאה הבחורה מלשכת הגיוס כשהיא בוכה. היא סיפרה למתנדבות כי נקראה לראיון דת אך נפלסה, הגישה ערעור ולשמו התייצבה בלשכה.

לדבריה, כפי שטוענות המתנדבות, היא המתינה במשך שמונה שעות עד שהודיעו לה כי הערעור לא התקבל והיא הועברה, מידית, להתחיל שרשרת חיול הכוללת בדיקות רפואיות.

"בשום אופן לא רציתי לעשות את הדבר המחריד הזה", סיפרה הבחורה, "גם לפני אימא שלי לא אעשה זאת, כאשר סירבתי הועברתי מחדר לחדר ומקומה לקומה כדי לשבור את רוחי, עד שלבסוף נשברתי והסכמתי לפשוט את בגדיי כדי לערוך בדיקות אלו".

בארגון לא מסרו פרטים על אותה בחורה כך שמאמצינו להגיע אליה כדי לשמוע את פרטי המקרה, לא צלחו.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "הליך טרום הגיוס לצה"ל כולל בדיקות רפואיות שבמסגרתן מותאם הפרופיל הרפואי. כחלק מההליך הרפואי המועמדים לשירות ביטחון עוברים בדיקה גופנית. במהלך הבדיקה ניתן להישאר בביגוד קצר והנבדקת רשאית לבקש כי חיילת תהיה נוכחת בבדיקה.

"באשר לשאלה, בדבר פטור משירות מטעמי הכרה דתית - ככלל, מועמדת לשירות ביטחון הפונה במועד ועל פי הכללים לקבלת פטור משירות מטעמי הכרה דתית, תקבל פטור. באם נקבע כי לא יינתן פטור משירות יתקיימו הליכים לשם גיוס המלש"בית בדומה לכל מתגייסת אחרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר