בשיחה מתוך הכלא הצבאי

החייל יוסף כהן הי"ד סיפר: "אני מחזק את כולם" • האזינו

סמל יוסף כהן הי"ד, שנרצח בפיגוע בגבעת אסף, נכלא בכלא צבאי לאחר שיצא לאומן וסיפר - מתוך הכלא - על אמונתו הרבה וחשף מה העצב הכי גדול שלו בתוך הכלא • האזינו להקלטה (אקטואליה)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
החייל יוסף כהן הי"ד (צילום: דובר צה"ל)

סמל יוסף כהן הי"ד, לוחם ב'נצח יהודה', שנרצח בפיגוע בגבעת אסף בשבוע שעבר, עבר לא מעט "חוויות" בהליך גיוסו, בשיאם נעצר ונכלא כשמעמד בן הישיבה שלו בוטל, וכן נכלא בשנית לאחר שיצא מהארץ במהלך שירותו הצבאי.

במהלך שהותו בכלא, התקשר יוסף כהן הטלפון הציבורי בכלא הצבאי למוקד הוועדה שמסייעת לבני הישיבות השוהים במעצר, וביקש שיתפללו עבור וציין את שמו יוסף בן אדל.

מהשיחה, שהגיעה לידי "כיכר השבת" ומתפרסמת בזאת לראשונה, עולה כי כהן התגייס לצה"ל לאחר שמעמד בן הישיבה שלו בוטל כשעבר מישיבה לישיבה ובעקבות כך הוא נכלא למשך כחודש. בנוסף, בעת שירותו הצבאי יצא לאומן שבאוקראינה, כדי להשתטח על ציונו של רבי נחמן מברסלב זי"ע בראש השנה כנהוג בחסידות ברסלב, וכאשר חזר ארצה, הוא נשפט על כך שיצא מהארץ ונכלא בשנית.

במהלך שיחת הטלפון עם עסקן מ'הוועדה להצלת עולם התורה', הוא סיפר: "אני יוסף בן אדל", וביקש לברר איפה יתפללו עליו. העסקן בירר מדוע הוא בכלא ויוסף סיפר כי הוא עזב את השירות ויצא לחו"ל.

במהלך השיחה, מספר יוסף כהן כי הוא כבר כמעט שנה בפלוגת 'נצח יהודה' ונמצא חמישה ימים בכלא. "איך אתה מרגיש שם? אפשר להיות שם יהודי שומר מצוות?", תוהה העסקן שפעיל גם ב'יד להושיע', ויוסף משיב: "אני באמונה תמיד".

העסקן: "אם יבוא אליהו הנביא ויוציא אותך באמצע החג, מביא לך 'פטור', אתה תקבל את זה בשמחה?".

יוסף כהן: "כן כן, שום דבר לא ישבור אותי, הייתי באומן".

יוסף הי"ד מוסיף ומספר כי הוא נעצר בעת שחזר לארץ."קצת קשוחים פה בענייני הדת, אולי תוכל לעזור לי פה בעניין", יוסף מציין את מספר הטלפון האישי שלו ואת כתובתו ואת כתובתו הקודמת בעיר בית שמש. בהמשך השיחה שיתף יוסף כי מעמד בן הישיבה שלו בוטל מאחר ועבר מישיבה בביתר לישיבה בכפר זיתים.

העסקן: "בקיצור הלכת בכפייה לצבא", ויוסף משיב: "כן". בשיחה, מאשר יוסף כי הוגדר עריק וישב בכלא חודש ולאחר מכן התגייס, לאחר שלא הצליח לקבל פטור בבקו"ם.

"בעוד עשרה ימים אשתחרר מהכלא, בנתיים אני בהתחזקות באמונה. מחזק את כולם, אני משתחרר יום אחרי שמחת תורה", סיפר יוסף כהן.

העסקן הציע בשיחה שיוסף יתקשר אליו אחרי השחרור, אך יוסף מבקש: "אשמח אפילו להתקשר אליך מחר. כל ההשפלות שעוברים פה, זה גם כפרת עוונות. מי יכול עלי? אני לא מתרשם פה מאף אחד".

לנוכח דברי העידוד והחיזוק של עסקן הוועדה, אמר יוסף הי"ד בכאב: "אתה יודע מה העצב הכי גדול? שבסוכות אני פה, במקום להיות תחת הסוכה, אמנם יש סוכה ויש לולב אבל אי אפשר כל הזמן להיות תחת הסוכה".

האזינו להקלטה המלאה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר