פרסום ראשון

הקרב הבא בין ש"ס ל'דגל': ראשות המועצה הדתית בירושלים

אחרי המאבק ביניהן על התיקים בעירייה, בקרוב צפויות ש"ס ודגל התורה בירושלים להיאבק על שליטה במאחז נוסף: המועצה הדתית • ואיך קשור לכך יו"ר הועדה הרוחנית ב'יתד נאמן' (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
יהודה יברוב וניסים דהן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90, באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: בתקופה הקרובה צפוי להיפתח מאבק בין המפלגות ש"ס ודגל התורה בירושלים, על ראשות המועצה הדתית בעיר, זאת בשל פרישתו המסתמנת של היו"ר הנוכחי יהושע ישי.

כדי שפרישתו של ישי תתממש, צריכה להתכנס ועדה מיוחדת כדי להחליט אם לקרוא לו לשימוע - וכל זה על רקע דו"ח מבקר המדינה כלל האשמות קשות על ההתנהלות במועצה בהנהגתו, לצד הצלחתו להוציא אותה מהגרעונות בה הייתה שרויה.

אלא שלמרות שהחלפתו של יהושע ישי עשויה לקחת שבועות ארוכים, ל'כיכר השבת' כאמור נודע כי בש"ס ודגל התורה בירושלים כבר מצחצחים חרבות כשכל אחת מהדן דורשת את התפקיד עבור נציג מטעמה.

בדגל התורה, שהביאו השיג מרשים בבחירות האחרונות בירושלים, בטוחים כי התפקיד צריך להיות בידיהם. בכיר ב'דגל' חושף בפני 'כיכר השבת' כי בתנועה מייעדים את התפקיד ליהודה יברוב מזכיר הועדה הרוחנית בביטאון יתד נאמן, שכבר מכהן היום בתפקיד בכיר במועצה.

יהושע ישי (צילום ארכיון: יואב ארי דודקביץ)

בש"ס לעומת זאת טוענים כי התפקיד שייך להם, ואחד השמות שהיא מעלה כמתאים לו מטעמה הוא ניסים דהן, לשעבר שר הבריאות וראש מועצת חריש.

בכיר במשרד הדתות אומר ל'כיכר השבת': "כדאי שבכירי המפלגות יגנזו את החרבות ויחזרו לפעילות סדירה. הדחת יו"ר מועצה דתית היא הליך מסובל וממושך, שיכול לארוך זמן רב".

לשאלה האם שליטת ש"ס במשרד תוביל לבחירת איש שלה כיו"ר המועצה, השיב הבכיר כי הבחירה היא מקצועית נטו, והיא על ידי ועדה ממונה המונה כחמישה אנשי מקצוע ממשרד הדתות, וללא שיקולים פוליטיים.

יודגש, כי הבחירה צריכה להיות מוסכמת גם על ראש העיר משה ליאון ומ"מ שר הדתות יו"ר ש"ס אריה דרעי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר