חבריו חוגגים

בלעדי: נגזר דינו של תלמיד הישיבה שריסס את רבותיו בגז

בשיאם של חיכוכים בין ההנהלה לקבוצת תלמידים בישיבת סאטמר המרכזית שבקווינס, הותקפו רבנים ע"י תלמידיהם; כעת מגיע פסק בית המשפט - שמפתיע בגישתו המקלה כלפי הבחור החצוף (חרדים)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
הציצית של המשגיח לאחר ריסוס הגז (צילום: 'קווינס ישיבה')

בלעדי: התלמיד שריסס על אנשי צוות בישיבתו גז פלפל, נידון בבית משפט מקומי ו'יצא בזול'.

כפי שנחשף ב'כיכר השבת', לפני כארבעה חודשים בזמן חופשת הקיץ, תקפו מספר תלמידים בישיבת סאטמר (מהרז"ל) המרכזית אנשי צוות, על רקע חיכוכים וכעסים על ההנהלה.

הדבר אירע בקעמפ 'דברי יואל' של הישיבה, הממוקמת ברובע קווינס שבניו יורק. מדובר בישיבה המרכזית של החסידות, שמונה אלפים רבים של תלמידים.

באחד הערבים, דורדר משגיח בישיבה כשהוא בתוך רכבו אל תעלה בצד הדרך, ואחד התלמידים הגדיל לעשות וריסס גז פלפל לעברם של אנשי צוות אחרים, ביניהם המשגיח ר' ירוחם פלדמן שספג גז בעיניו.

מאמצי החילוץ של המשגיח שדורדר (צילום: מתוך @queens_buchirim בטלגרם)

בתקרית נמנו נפגעים נוספים, בעיקר מקרב מתנדבי 'הצלה' שהגיעו כדי לטפל בעיניו הצורבות של המשגיח, ונחשפו לגל שני של התזה. על פי עדויות של תלמידים, למעלה מעשרה הותקפו באמצעות הגז.

בעקבות כך הוזמנו, בצעד חריג, שוטרי משטרת ניו יורק שנכנסו לשטח הקעמפ, ועצרו בתוך דקות את הבחור החשוד בתקיפה באמצעות גז הפלפל.

חשיפת המקרה

כעת, נשפט התלמיד שהואשם בריסוס הגז בבית משפט מקומי. כפי שנודע ל'כיכר השבת', בית המשפט לא הטיל עליו עונש מאסר, אלא הסתפק בקנס של 200 דולרים, שחרר את התלמיד התוקף וסגר את התיק.

קבוצת התלמידים, שסיפרו בעבר ל'כיכר השבת' כי שיטות חינוך נוקשות במיוחד מופעלות כלפיהם, חגגו את שחרור חברם ש'יצא בזול'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר